TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
luni, 14 oct 2013 - Anul XVIII, nr. 239 (5446)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9245 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1111 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Inaugurare

S-a dat startul lucrărilor de modernizare la drumul naţional DN 29 Suceava – Botoşani

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Drumul naţional DN 29, care leagă Suceava de Botoşani, sau „cel mai prost drum naţional din ţară”, aşa cum a fost catalogat în urmă cu câteva luni de către ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a intrat, oficial în reabilitare. Startul a fost dat sâmbătă, când la Cabana Stejarul, din localitatea botoşăneană Baisa, a ajuns premierul Victor Ponta, dar şi ministrul Dan Şova.

Prim-ministrul României a dat asigurări că lucrările se vor încheia în termen de un an, adică până în octombrie 2014. La rândul său, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, administratorul firmelor UMB Spedition şi Tehnostrade, care se ocupă cu lucrările de reabilitare a acestui tronson de drum naţional, a garantat că panglica inaugurală se va tăia într-un an de zile.

Premierul nu şi-a putut ascunde ironia şi a spus că este „impresionat” de flota utilajelor de pe şantier, în jur de 300, răspunsul lui Umbrărescu fiind că numărul utilajelor care stau degeaba în acest moment este de trei ori mai mare.

„Trebuie să facem ca în România să nu mai existe nici un drum național de pământ. Ăsta-i ultimul și e destul de rușinos pentru noi, dar îl facem acuma”, a spus Victor Ponta. Premierul a fost informat de reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) că asfaltarea totală a acestui drum va costa cât un kilometru de autostradă.

Victor Ponta a ajuns cu două ore întârziere faţă de ora anunţată, iar după ce i-au fost prezentate detalii despre modernizarea drumului naţional dintre Suceava şi Botoşani a plecat cu elicopterul spre Iaşi.

Drumul naţional DN 29 va fi reabilitat pe un tronson de 36 de kilometri, licitaţia organizată de CNADNR pentru realizarea lucrărilor fiind câştigată de UMB Spedition şi Tehnostrade, companii controlate de Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de 68,3 de milioane de lei, iar lucrările vizează lărgirea drumului, reabilitarea a 12 poduri şi 29 de podeţe şi realizarea a 31 de parcări şi şapte staţii de autobuz.

La Baisa, premierul a fost întâmpinat de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Florin Ţurcanu, prefectul de Suceava, Florin Sinescu, prefectul de Botoşani, Costică Macaleţi, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, primarul municipiului Botoşani, Ovidiu Portariuc, dar şi de un număr impresionant de deputaţi, senatori şi şefi de instituţii deconcentrate din ambele judeţe.

 

Preşedintele CJ Suceava vrea rezilierea contractului firmei care ar trebui să modernizeze drumul naţional DN 18, Iacobeni – Cârlibaba

Cu ocazia inaugurării lucrărilor la drumul naţional DN 29, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, nu a uitat de un alt drum naţional, mult mai prost decât cel dintre Suceava şi Botoşani. Este vorba de drumul naţional DN 18, care pleacă de la Iacobeni, trece prin Ciocăneşti şi Cârlibaba şi ajunge în Maramureş, la Borşa.

Licitaţia pentru modernizarea acestui drum a fost câştigată de firma israeliană Shapir Structures şi chiar dacă termenul de finalizare a execuţiei era 31 august 2013, până în prezent s-au executat doar 5% din lucrări. Mai exact, s-au executat o serie de plombări ale gropilor din asfalt, şi acestea cu mare greutate.

Potrivit lui Cătălin Nechifor, contractul cu executantul ar putea fi reziliat, dar o decizie finală în acest sens va fi luată în primăvară.

Contractul încheiat de Shapir Structures cu CNADNR prevede modernizarea tronsonului Iacobeni-Moisei, pe o distanţă de 89 de kilometri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 81 de milioane de euro, finanţarea fiind asigurată prin Banca Europeană pentru Investiţii.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului S-a dat startul lucrărilor de modernizare la drumul naţional DN 29 Suceava – Botoşani.
 Vizualizări articol: 3709 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
S-a dat startul lucrărilor de modernizare la drumul naţional DN 29 Suceava – Botoşani5.054

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Lucrari trimis de
(14 oct 2013, 11:08:35
E si normal a venit iarna.. si baietii se apuca de treaba.. Ei vara fac licitatii.. si iarna se apuca.. si asta de ani de zile.. indata cade zapada si ei o acopera cu asfalt
2.   Distanta trimis de
(14 oct 2013, 11:57:44
pe indicatoarele rutiere e trecuta distanta de 45 km intre Sv si Bt, vad ca aici se reabiliteaza doar 36 km; ?????????????? a doua nelamurire e referitoare la singurul drum national neasfaltat din Romania, dar nu e asta...domnul ziarist, care e acel drum?
3.   Felicitari trimis de
(14 oct 2013, 12:20:57
Felicitari guvernului USL si lui Catalin Nechifor pentru ca au reusit dupa 1000 de ani sa demareze lucrarile de asfaltare la acest drum de importanta nationala.La cat mai multe drumuri si autostrazi .
3.1  RE: Felicitari trimis de
(14 oct 2013, 14:46:02
Raducule....cred ca ai facut bataturi pe limba cat ai lins in ....Usl-ul....acum vad ca esti lamurit si cu ei. Cred ca tu reprezinti cel mai bine curvasareala politica din Romania.
Spor la lins in continuare...dar oare pe cine???
4.   RADU MAMII... RADUMATII trimis de
(14 oct 2013, 13:18:34
ai aparut ...si iar ii lauzi pe unul sau pe altul..ti o marit GIGA..ti o scumpit..
mai jalnic si libidinos ca tine... iliescu poate fi..
molustele... stie cineva din ce regn fac parte?
5.   Scump domnule, scump! trimis de
(14 oct 2013, 13:34:25
Citez din articol "Premierul a fost informat de reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) că asfaltarea totală a acestui drum va costa cât un kilometru de autostradă...Valoarea contractului este de 68,3 de milioane de lei". Sa intelegem de aci ca un kilometru de autostrada in Romania a ajuns sa ne coste 15.522.727,27 euro (la un curs calculat grosso-modo la 4.4 lei/euro)?! Asta in conditiile in care costurile achitate in Europa si peste ocean (SUA si Canada) rareori depasesc 2,3 milioane de euro pentru o autostradă nouă cu două benzi pe sens (inclusiv lucrări artă) sau 4 milioane de euro pentru o autostradă cu patru benzi/sens.
6.   Tipic sistemului comunist... trimis de
(14 oct 2013, 13:40:22
Ieri, duminica, nu mai era absolut nici un utilaj. Asta este tipic sistemului comunist, cand venea ceausescu in vizite de lucru, merele erau legate cu ata prin copaci, cartofii era scosi , sortati si spalati pe la capatul tarlalei...etc etc...asa si cu aceste inaugurari de proiecte.....unde mai pui ca Ponta stia ca primul sector al centurii este functionabil.....deci una se raporteaza la judet si alta ajunge la capiutala....exact cum se facea pe vreamea raposatului. Sa ...votati bine!
P.S.- asteptam cu nerabdare si desfiintarea aeroportului....ca de inceput lucrarile nu vor mai incepe ever...cu toate ca se zice ca sunt bani, licitatia e atribuita si constructor este....oare de ce nu se incepe??? un mare mister pe care numai colhozarul de nechifor il poate elucida, ca baisanu e prea beat ca sa-si dea seama de realitate....parca nu ei ar reprezenta urbea asta....

7.   ;) trimis de
(14 oct 2013, 19:28:12
Ca sa vezi niste realizari facute de USL nu cred ca trebuie sa fi lingau;). Dar FLUTUR si LUNGU ce au facut sarmale si pavele atat.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei