Google
 
miercuri, 10 oct 2012 - Anul XVII, nr. 237 (5142)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,665 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0855 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Protest inedit

Şi-a scos maşina de 56.000 de euro în centrul oraşului pentru a protesta faţă de dealerul auto

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Modalitate inedită aleasă de un bărbat din judeţul Suceava pentru a-şi exprima nemulţumirile vizavi de reprezentanţii unei mărci de maşini din zonă. Adnan Ozcan şi-a lăsat maşina Toyota Land Cruiser fabricată în 2011 în parcarea magazinului Bucovina, dar nu oricum, ci cu mesaje foarte clare pentru trecători. Bărbatul spune că se consideră escrocat din mai multe puncte de vedere, dar capac a pus refuzul celor de la reprezentanţă de a-i schimba discurile de frânare ovalizate. „Maşina are 56.000 de kilometri la bord şi un an jumătate de când am cumpărat-o. Aşa cum scrie în contractul pe care l-am făcut cu ei este în garanţie, adică până la 150.000 de km şi 5 ani. Cum era normal, le-am cerut să-mi schimbe discurile de frânare, iar ei mi-au spus că le rectifică. Nu pot să accept asta pentru că nu mă simt în siguranţă când circul pe drumuri”, a spus Adnan Ozcan.

Maşina a fost cumpărată în primăvara anului trecut, în leasing, la preţul de 56.090 de euro. Din această sumă, Adnan Ozcan susţine că a achitat deja în jur de 40.000 de euro şi i se pare normal să fie tratat ca un client fidel, mai ales că nu este prima maşină pe care o cumpără de la reprezentanţa din Suceava a celor de la Toyota.

 

Care sunt mesajele lui Adnan

Adnan Ozcan spune că dacă nu va găsi înţelegere din partea celor de la Toyota îşi va repara singur maşina, dar va arăta unui număr cât mai mare de oameni la ce tratament trebuie să se aştepte. Pe parbriz, în interiorul maşinii, bărbatul a postat mai multe mesaje care pot fi citite de toţi trecătorii.

„Consum mixt declarat = 8,1 L/100 km=Minciună; Consum mixt real=11,5L/100km=Adevăr; Consum ulei la 10.000 km=1 Litru; Disc de frână ovalizat la 50.000 km-Fără garanţie din fabrică”, cam asta pot citi sucevenii care trec pe lângă maşina lui Adnan Ozcan.

Acesta spune că a primit o ofertă de a le vinde maşina celor de la reprezentanţa din Suceava, dar preţul care i s-a oferit, 25.000 de euro, i se pare ridicol.

„M-au luat în bătaie de joc cu suma asta de bani. Eu mă simt înşelat pur şi simplu, iar dacă nu rezolvă problema am să plimb această maşină cu mesajele de pe ea în toate oraşele din România. Să afle toată lumea cum stă treaba”, a conchis Adnan Ozcan.

 

Ce spun cei cu care a intrat în război cumpărătorul autovehiculului marca Toyota Land Cruiser

De cealaltă parte, Vlad Rebenciuc, reprezentantul firmei cu care este în război deschis Adnan Ozcan, spune că s-au căutat şi se caută în continuare soluţii pentru rezolvarea pe cale amiabilă a diferendului.

„Conform recomandărilor producătorului, soluţia de reparaţie constă în rectificarea discului de frână în regim de garanţie. În cazul în care clientul nu este de acord cu procedura de rectificare recomandată de către producător, i-am propus o soluţie alternativă de reparaţie: înlocuirea discurilor de frână. Astfel, Toyota Suceava un discount de 50% din valoarea reparaţiei, iar clientul va achita restul de 50%, respectiv 564,15 lei”, a explicat Vlad Rebenciuc. Acesta spune că i-a trimis o adresă lui Adnan Ozcan şi aşteaptă un răspuns pentru a vedea în continuare care cale trebuie urmată.

În ceea ce priveşte celelalte nemulţumiri, respectiv consumul mixt mai ridicat şi consumul de ulei, Vlad Rebenciuc a arătat că acestea se încadrează în normele stabilite de producător.

Reprezentantul Toyota Suceava recunoaşte că i-a înaintat lui Adnan Ozcan oferte de cumpărare a autovehiculului, acestea însemnând o anumită sumă de bani şi preluarea leasingului până la scadenţă.

“Având în vedere valoarea sumei datorate către compania de leasing, respectiv 22.226,79 euro TVA inclus, cât şi durata de folosire a autoturismului (1,5 ani şi 55.000 km), prima noastră propunere a fost de 23.500 euro plus achitarea sumei restante către leasing. Deoarece nu a acceptat această ofertă, am prezentat o a doua ofertă finală de răscumpărare şi anume: 25.000 euro TVA inclus, plus achitarea sumei restante către leasing, ajungând astfel la suma de 47.226 euro”, a arătat Vlad Rebenciuc.

Deocamdată, situaţia a rămas neclarificată şi rămâne de văzut cine va ceda primul în acest adevărat război al nervilor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şi-a scos maşina de 56.000 de euro în centrul oraşului pentru a protesta faţă de dealerul auto.
 Vizualizări articol: 6732 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 17 voturi
Şi-a scos maşina de 56.000 de euro în centrul oraşului pentru a protesta faţă de dealerul auto5.0517

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Comentariu trimis de
(10 oct 2012, 12:20:09
"tratat ca un client fidel" -deci un client fidel ar trebui tratat preferential fata de un alt client si eventual sa aiba are mai multe drepturi. Mentalitate tipica de client cu bani,am dat o suma mai mare, gata sunt buricul pamantului de acum toti trebuie sa faca cum vreau eu.Nu conteaza ce scrie in contract sau care este procedura trebuie facut cum i se pare lui normal.
1.1  RE: Comentariu trimis de
(10 oct 2012, 13:24:10
Nu ai inteles nimic. Fidel inseamna ca si-a achitat ratele la timp, nu ca are multi bani. Normal ca trebuie tratat altfel decat unul care nu-si achita ratele. Si cel care nu are bani sa-si achite ratele...de ce le-a facut??? Cat priveste cazul prezentat, e bine ca domnul respectiv sa mearga si la Protectia Consumatorului. Rezolva si ei multe cazuri.
1.2  RE: Comentariu trimis de
(10 oct 2012, 16:08:52
Termenul de "client fidel" este inteles gresit de marea majoritate a oamenilor. Nu clientul decide daca este fidel ci vanzatorul; daca acesta aduce profit vanzatorului, daca acesta creeaza rulaj. In acel moment vanzatorul ii poate oferi niste beneficii in plus pe langa drepturile acestuia in calitate de consumator. Cele mai intalnite beneficii sunt discount considerabil sau negociere/clauze mai usoare in cazul unui nou contract. In niciun caz reparatii sau alte drepturi ce depasesc limita contractului ori sunt ori sunt stipulate in contract.
2.   Ia 25 mi si fugi trimis de
(10 oct 2012, 14:43:32
asta e un caz fericit in care pe o chinezarie poti primii la mana a doua, o oferta de pret...ca sa nu mai zic ca si una buna, as spune eu...parerea mea...nu va bateti joc de banii vostrii!!!
3.   Client TOYOTA trimis de
(10 oct 2012, 14:44:29
Si eu sunt un client nemultumit al TOYOTA SUCEAVA. As dori daca se poate sa ma contacteze persoana care a protestat in centru. arondutzu@yahoo.com
4.   Ce tare esti 725200... trimis de
(10 oct 2012, 16:46:27
Bre indiscretule , bre !!! Ce te freaca pe tine grija cu ce se ocupa acest "arabete" sau de ce a venit in Romania ??? Dupa nume mi se pare mai degraba sa fie turc nu arab . Oricum nu conteaza din ce tara provine in cazul de fata . Ideea e ca nu mi se pare normal ca dupa ce dai un sac de bani sa se comporte asa cu tine . Daca tu te multumesti cu firmiturile pe care unii sau altii ti le scapa printre degete , e numai si numai problema ta . La cati bani ii intra in buzunarul lui rebenciuc in urma vanzarii unei masini , de bun simt ar fi putut sa-i schimbe din partea lui discurile . Sau se gandeste ca pe perioada de criza are nevoie de reclama negativa ? Dar nimic nu ma mai poate mira la unul ca rebenciuc care a uitat de unde a plecat .
5.   Pentru ilinca trimis de
(10 oct 2012, 18:26:18
in cazul pe care l-ai descris tu (ca a achitat ratele la timp), inseamna a fi client fidel fata de societatea de leasing, nu fata de dealer-ul auto.
comentariile in general sunt de prisos fara a citi clauzele din contractul de vanzare-cumparare. in mod sigur oferta cu "5 ani garantie sau 150.000 km" trebuie sa aiba si specificatii pentru ce piese si in ce conditii. dar acestea trebuie citite inainte de achizitie, ceea ce in romania nu se prea intampla.
6.   Consumabile trimis de
(10 oct 2012, 19:18:14
Domnul Ozcan probabil ca nu stie ca discurile de frana sunt consumabile, la fel ca placutele, bujiile, lamelele stergator etc. Daca vrei disc ovalizat, coboara serpentinele cu piciorul pe frana iar cand ajungi la spalatoria de langa MOL spala-ti repede discurile cu apa rece, sa vezi ce se intampla. Iar consumul mixt inseamna mers constant cu 50 km/h, fara alti consumatori A/C, muzica, bagaje suplimentare etc, conditii imposibil de reprodus in Suceava de azi. In plus , orice motor consuma ulei, chiar daca sunt destui care afirma contariul . In cilindru in momentul exploziei se dezvolta destul de multe grade care ard din pelicula de ulei. Asa ca lasati-o mai moale cu Rebenciuc, ca vad ca a incercat sa-i sufle destul de mult in fund
6.1  RE: Consumabile trimis de
(10 oct 2012, 21:28:38
sa mori tu ca.i chiar asa?? masina mea are 270 000 km si nu cere un gram de ulei.. la fel si alte masini ... o masina noua vine deja cu rodajul facut la motor. si deci n.are nevoie de ulei la completare.. daca esti prost taci
6.2  RE: Consumabile trimis de
(10 oct 2012, 23:05:15
Sa mori tu ca nu-ti consuma nici un gram. Ce masina ai ? Arctic cu program pentru rufe foarte murdare si minte foarte creata ?
7.   Comentariu trimis de
(10 oct 2012, 22:09:36
Ce va mira oameni buni, traim intr-o societate a consumului si toate trebuie sa se consume cat mai repede ptr. ca fabrica respectiva sa aiba de lucru , acelasi lucru este si la marcile consacrate gen: Mercedes, WW, etc, la cele japoneze ce sa mai vorbim , la cate probleme au avut in ultimii ani si au fost rechemate in service.......
8.   Esti bun pana achiti 'chinezaria' trimis de
(10 oct 2012, 22:39:13
stiti ce se-ntampla?
de fiecare data de cate ori voi iesi din suceava spre falticeni, adica foarte des, cand voi vedea reclama uriasa la toyota (de pe balega de aia sens giratoriu de sus de langa service auto) voi avea in minte aceasta situatie nesimtita a dealer-ului toyota.

si voi povesti si altora...e bine sa ne ferim de acesti bolnavi de suficienta care-si trateaza clientii ca pe fraieri.
9.   ... trimis de
(11 oct 2012, 01:04:45
Discurile ovalizate sub 60000 Km se schimba pe garantie. Chestia cu rectificatul... o gogorita a celor de la service.
Cat despre consum... probabil ca au pus ulei vrac de pe fundul unui butoi, iar combustibilul se consuma in functie de cata apa are in el. Cu cat are apa mai multa, cu atat este "scuipat" afara mai rapid.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei