Google
Netcom Activ
Netcom Activ
Netcom Activ
 
joi, 8 dec 2011 - Anul XVI, nr. 290 (4888)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7786 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,2746 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Iulius Mall Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Defecţiune

Călătorii unui autobuz TPL, evacuaţi din cauza fumului

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Zeci de călători care se aflau ieri, în jurul amiezii, într-un autobuz aparţinând societăţii de transport public local, de pe linia 4, au fost evacuaţi din mijlocul de transport în zona Metro, după ce acesta a început să fumege puternic, băgând spaima în cei aflaţi în interior.

Deşi unii s-au temut că maşina ar fi luat foc, în urma unui scurtcircuit la instalaţia electrică a autoturismului, de fapt, fumul a fost iscat de o defecţiune apărută la sistemul de frânare.

Mai exact, din momentul în care şoferul a apăsat pedala de frână, plăcuţele de frânare nu au mai revenit la poziţia iniţială, încât, o perioadă, autovehiculul a mers “cu frâna pusă”.

Directorul TPL Suceava, Darie Romaniuc, a explicat ce s-a întâmplat cu autobuzul care nu a mai putut continua cursa:

“Călătorii nu au fost nici un moment în pericol. Fumul a fost cauzat de blocarea ferodoului (plăcuţelor de frânare) pe spate. Practic, maşina a mers o perioadă cu roţile pe spate blocate, ceea ce a dus la apariţia fumului. Este o problemă cu care ne confruntăm mai des în ultima perioadă, din cauza uzurii autobuzelor, care au deja peste 500.000 de km parcurşi. Înlocuirea etrierului, a sistemului de strângere a plăcuţelor pe discul de frânare, costă cam 5.000 de lei pentru fiecare autobuz în parte. Luna trecută am înlocuit acest sistem la şase autobuze, dar nu ne permitem să îl înlocuim la toate odată”.

Autobuzul defect a ajuns în cele din urmă în baza TPL pe propriile roţi, fără a fi tractat, dar numai după ce pe traseu au fost făcute mai multe pauze de răcire, astfel încât să nu mai fumege.

Directorul TPL a precizat că acesta a intrat deja în reparaţii şi începând de astăzi va fi scos din nou pe traseu.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Călătorii unui autobuz TPL, evacuaţi din cauza fumului.
 Vizualizări articol: 658 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.75/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 4 voturi
Călătorii unui autobuz TPL, evacuaţi din cauza fumului4.854

Shopping City Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Mdea... trimis de
( 8 dec 2011, 11:42:35
Invatati-va gigeii de la volan ce-i ala un calculator de bord, si cum sa dea drumul la servo-frana, si n-o sa mai aveti probleme de genul asta. Au venit la Tzaranoaia autobuze moderne si in 5 ani s-au dus dracu`, pentru ca in nici unul cu care-am mers pana acum nu era pornit calculatorul de bord si sistemele servo, ca deh, nea caisa invatat sa conduca autobuze MAN comuniste, de un` sa stie ce-i aia directie si frana asistata? De aia te zguduie ca pe`un sac de cartofi la orice frana! Sau faceti economie la carburant si nu le dati voie sa porneasca sistemele? Hmm?
2.   Intrebare trimis de
( 8 dec 2011, 12:17:12
Cine-i angajeaza si pe ce baze pe acesti soferi de tractror? Conduc ca niste neispraviti si incercati sa-i atentionati ca nu transporta cartofi o sa vedeti cu ce vocabular vi se adreseaza. In ceea ce priveste calculatorul de bord si toate celelante componente nici nu au functionat vreodata. A auzit cineva de anuntul statiilor care urmeaza prin statiile de amplificare din dotarea autobuzului? Poate in primele zile. Toate sistemele au fost scoase din functiune chiar din start, erau prea complicate pentru tractoristi, si acestia au acu pe tractoare toate minunile electronice posibile, pot ara fara sofer conduse prinGPS, numai la TPL nu au intrebuintare. Dar chiar si fara ele ar fi putut observa ca masina este franata in mers si ar fi procedat in cunostinta(dar trebuie sa ai cunostinte)
3.   Abstract... trimis de
( 8 dec 2011, 12:17:20
cum mai mergea auobuzul daca rotile din spate erau infranate???
Pe care punte are autobuzul tractiunea?:)):))
Ceva aici este cam putred si miroase a FUM...
De cate ori sàu spalat autobuzele in interior, sa le curete de jegul de 5 ani ?
Curge vaselina de deasupra usilor, au pus sa fie sa nu le greseze in fiecare zi.
Circula cu autobuzele alea asa fara a le intretine putin.
Au parcurs 500.000km, insa au doar 5 ani. La 5 ani si 500.000km nu cred ca ar trebui sa arate asa, mergeti in occident sa vedeti cum se intrretin autobuzele si apoi veniti si faceti`va firma de transport in comun.
Trebuie si ele intretinute, verificate ca nu se pot ingriji singure.
Unii soferi le sterg in fiecare zi de praf, pe curata, le place sa fie curate, pe cand altii fumeaza de rup( desi este interzis fumatul in autobuz si calatorilor si soferului), pe bord sunt muste moarte de vara trecuta. vai de capul lor.
Cred ca ar trebui luata mai in serios chestia asta cu ingrijirea si cu curatarea autobuzelor, totusi sunt o multime de bani investiti, nu cred ca ne permitem la fiecare 5-6 ani sa inlocuim autobuzele.
4.   Pentru cei care le stiu pe toate trimis de
( 8 dec 2011, 15:40:34
1. pt secular vino sa vezi cati ca tine circula pe strazile orasului cu carnet de Pitesti
2.spinu invata limba romana analfabetule, apoi poti incerca sa obtii carnet de conducere

3 costy ai dreptate in unele privinte,calatorii nu mananca seminte ,solicita oprirea NUMAI DACA E NECESAR,NU SOLIC

4.1  RE: Pentru cei care le stiu pe toate trimis de
( 9 dec 2011, 10:07:28
M-ai convins cu stiinta ta in ceea ce priveste limba romana, reciteste ce ai scris si convinge-te cat de destept esti! Credeam ca esti sofer , m-ai convins, esti tractorist!
5.   Cum?! trimis de
( 8 dec 2011, 16:06:02
“Călătorii nu au fost nici un moment în pericol. Fumul a fost cauzat de blocarea ferodoului (plăcuţelor de frânare) pe spate[...]". Deci Darie asta ne spune ca n-avem de ce sa ne temem, calatorii nu au fost in pericol...era doar o problema la sistemul de franare. Dupa afirmatia asta, mai este patron la TPL? Dupa afirmatia asta nu ne-am strans cu furci si cu topoare in fata TPL si a Primariei?! De data asta doar s-a blocat sistemul de franare. Daca data viitoare va fi invers si un autobuz va ramane fara frane? Eu personal am ramas stupefiat mai demult cand am mers cu autobuzul: coboram din centru spre grup iar soferul a actionat pedala de frana. Am vazut pt. ca stateam in fata si urmaream cum conduce. A apasat odata, de 2 ori, apoi a lovit de cateva ori pedala foarte tare cu piciorul si si-a revenit. Nu stiu daca a fost de la sistemul de franare, dar cu siguranta s-a blocat pedala cumva, pentru ca s-a intors si s-a uitat la mine c.acat pe el. Dar sa stam linistiti: calatorii nu sunt si nu au fost vreodata in pericol pt. ca s-au blocat franele. Nici pentru ca nu au bani sa inlocuiasca etrierele si sa intretina autobuzele alea, desi detin monopolul pe piata transportului in SV. De asemenea, calatorii nu sunt in pericol pt. ca autobuzele sunt conduse de niste tarani impertinenti si neprofesionisti, cu probleme grave de comportament. Ar trebui sa fim multumiti ca n-avem case de bilete ca in orasele civilizate, in schimb trebuie sa platim unor vaci revarsate care isi bat joc de calatori. Nu conteaza ca pretul unei calatorii este comparabil cu cel din marele orase, dar totusi TPL iese in pierdere.. Oricum, maine apar alte stiri in presa si o sa uitam povestea.
6.   Interese, interese trimis de
( 8 dec 2011, 18:16:47
Oare nu era mai ieftin si mai uşor sa se mai monteze câteva fire si sa rămânem la trolee decât sa se achiziţioneze autobuzele? Dar se pare ca interesele unora primeaza. Din câte îmi amintesc ultima oară când am circulat cu troleele erau in stare foarte buna de funcţionare.
7.   Logic trimis de
( 8 dec 2011, 20:23:28
Nu stiu cum sa spun..dar nu este prima data cand se intampla asta.Vara asta a fost un incident de genul la Bazar,s-a mai intamplat acum 2 ani ,eram si eu in autobuz..Si vreau sa spun ca nu-i intereseaza pe soferi nici modul infect pe care il au de a conduce,nici faptul ca vorbesc la telefon desi le este absolut interzis,ca fumeaza,ca vorbesc urat cu calatorii ,sau injura alti participanti al traficului si vorba aia,copii batrani in autobuz.No.Ce sa mai spun de unele taxatoare? Este una cu ochelari,babuta asa..se ia de toata lumea..saraca cred ca e putin sarita de pe fix.Si la urma urmei de ce dracu avem nevoie de taxatoare? E asa greu sa trecem inapoi pe compostat? Vine balena esuata si ma tot freaca sa ma dau la o parte pt un bilet.Si soferii,sper sa primeasca un buf exact in frunte si sa fie hatanati la fel ca si calatorii.Prostanaci

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Craciun in Bucovina 2019
Optik Tataru - Servicii Optica Medicala Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei