Google
Arcadia CMB
Arcadia CMB
Arcadia CMB
 
vineri, 13 mai 2011 - Anul XVI, nr. 111 (4709)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6588 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1063 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Decizie

TPL renunţă la achiziţia de noi autobuze

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Sucevenii nu vor beneficia anul acesta de mai multe autobuze care să le asigure transportul pe traseele existente în municipiul reşedinţă de judeţ, aşa cum intenţiona TPL, care a organizat o licitaţie în acest sens.

Numai că licitaţia de achiziţionare a trei noi autobuze, organizată la începutul acestui an, a fost blocată la scurt timp de la desemnarea câştigătorului, firma Irisbus – Iveco, de către o altă firmă, care a depus contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

După ce luni de zile a aşteptat ca respectiva contestaţie să fie soluţionată, zilele acestea societatea de transport public local a municipiului Suceava a fost înştiinţată că trebuie să reia procedura de licitaţie.

“În aceste condiţii, stând şi gândindu-ne mai bine la problemele cu care ne confruntăm în prezent, inclusiv scăderea încasărilor în paralel cu majorarea preţului la combustibil, am ajuns la concluzia că este mai bine să renunţăm cu totul la licitaţie. Nu ne permitem acum noile autobuze, când încă mai sunt de plătit rate la cele existente, mai ales că se preconizează să trecem la transport electric, ceea ce va însemna o investiţie considerabilă”, a declarat administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc.

Pentru achiziţionarea a încă trei autobuze, TPL ar fi trebuit să achite aproape 550.000 de euro, în condiţiile în care costul unui autobuz nou, de genul celor care deja circulă prin Suceava, este de 180.000 de euro.

În prezent, TPL deţine în parcul auto un număr de 33 de autobuze Irisbus Iveco, la care ar fi trebuit să se adauge cele trei autobuze noi.

Autobuzele existente se apropie deja de perioada maximă de uzură, de opt ani, în vreme ce numărul maxim de kilometri parcurşi este deja de multă vreme depăşit.

Tocmai de aceea, în ultima vreme, şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, şi-a arătat intenţia de a realiza un nou parc auto, ecologic şi performant, pentru societatea de transport public local, prin implementarea transportului electric, Primăria Suceava fiind deja parteneră într-un proiect european care îşi propune tocmai încurajarea transportului în comun electric în marile oraşe.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului TPL renunţă la achiziţia de noi autobuze.
 Vizualizări articol: 557 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.0 din 4 voturi
TPL renunţă la achiziţia de noi autobuze2.054

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Electric ? trimis de
(13 mai 2011, 11:36:54
Darie, tu stii ce inseamna autobuz electric ? Ai vazut vreodata ? Nici in orase mult mai bogate (inclusiv in tari civilizate, Germania, Franta, etc.) nu isi permit asa ceva. Sau au dat astia o directiva la UE si noi am pus botul imediat ? Stii cat costa un autobuz electric si ce infrastructura necesita ?
2.   Solutie ! trimis de
(13 mai 2011, 11:45:35
Cred ca cea mai buna solutie ar fi achizitia de autobuze tip aeroglisor care sa nu aiba contact cu strazile (ulitele) "maretului" municipiu resedinta de judet.Asa ar scade costurile de intretinere cu suspensia si nu ar mai trancani din toate incheieturile dupa cateva luni in trafic .Interesant e cu ce infrastructura rutiera se va lauda "marele " primar la Lisabona ,acolo fiind prezenti primari care isi doresc transport ecologic dar au strazi asfaltate , maturate si spalate nu ulite pline de glod ca in targul nostru mai mizerabil ca niciodata. Parca se lauda ca asfalteaza bld. principal pe toata lungimea lui,a inceput pe undeva sau lasa pe la anu' ca e alegeri !!! Oricum daca se lucreaza in ritmul de pe AL. cel Bun cu maxim 10 oameni cred ca se va reface bulevardul intr-un cincinal !!!
3.   Fgnsldgkho... trimis de
(13 mai 2011, 12:13:43
Astia ieri spuneau ca reduc nr. de maxi-taxi, fara sa aiba o solutie alternativa pt. oamenii care depind de transport in zonele respective. Acuma vorbesc niste lucruri despre care e clar, nu au habar: transport public ecologic. Vai de capu vostru.. Suceava inca are insfrastructura rutiera comunista. Nici o strada nu a fost largita pt. a permite un volum mai mare de trafic.
4.   AM AVUT DREPTETE ... trimis de
(13 mai 2011, 12:46:13
AM AVUT DREPTATE CAND AM SPUS CA PRIMARIA SI PRIMARUL NU URMARESC INTERESUL CETATEANULUI , DEOARECE SCOT O PARTE DIN MAXI TAXI DE PE TRASEE SI SI ASA SUFOCATE SI NU PUN NIMIC IN LOC ! NU MAI BINE LE LASAU PE TRASEU PANA SE HOTARAU DACA AU S-AU NU AU BANI , DACA VOR SAU NU VOR AUTOBUZE , TROLEE, DACA CONTESTATIA E GATA S-AU NU E GATA , DACA POT CUMPARA SAU NU POT CUMPARA ETC. CA NU DE ALTA DAR PANA SE GANDESC EI -TOT CETATEANUL SUFERA! DACA NU AU BANI ATUNCI SA PUNA O FIRMA PRIVATA CARE DORESTE TRASEE IN MUNICIPIU SA CUMPARE CATEVA MAXI -TAXI NOI SI SA SUPLIMENTEZE PARCUL AUTO SI ASA SUB LIMITA UNUI TRANSPORT CIVILIZAT . INSA NU SE VREA -SE URMARESTE URMATOAREA IDEE SI ANUME CA : ODATA ELIMINATE DE PE TRASEU FIRMELE PRIVATE ..PRIMARIA (ASOCIATII FIRMEI ETC) VOR INCASA MAI MULTI BANI DIN BILETE FARA SA SE TINA CONT DE INTREBAREA :CUM VOM CIRCULA NOI IN AUTOBUZE SUPER AGLOMERATE CARE DEJA NU FAC FATA FLUXULUI DE CALATORI IN ORELE DE VARF SI NU NUMAI ATUNCI ? DACI ASTA-I INTREBAREA :VOM AVEA SAU NU AUTOBUZE NOI URGENT ...DA SAU NU ? DACA NU PUNETI FRATILOR CEVA IN LOC CHIAR SI DIN DOMENIL PRIVAT ! V-ATI CAM GRABIT SA LE SCOATETI ...CA SI IBOVNICA LA PAT!
5.   ... trimis de
(13 mai 2011, 13:55:42
Daca voiam sa fiu ironic, puteam sugera investitia in tramvaie.happy

Totusi, sa te apuci acum sa te gandesti la transport in comun electrificat 100%... asta ne duce pe toti cu gandul la vechile trolee. Dupa cum s-a spus si mai sus, infrastructura si mentinerea ei ar costa de ar rupe bugetul primariei in doua. De asemenea, in zonele mai de la periferie sigur se vor inregistra furturi la greu ale cablurilor (si cred ca mai toata lumea ar fi de acord cu acest lucru) care iarasi ar atarna greu in balanta de plati (inlocuirea cablurilor, pierderea unui timp destul de mare, calatori nemultumiti, etc.).

Eu sunt adeptul unui oras fara maxi-taxi pentru ca am vazut ca in alte parti s-a putut foarte bine si, am sa reamintesc de orasul Pitesti care nu mai are absolut nici 1 maxi taxi. Insa acolo exista autobuze dese pe orice ruta iar diferenta, ca si marime, nu e atat de mare precum poate s-ar crede. Insa daca te apuci sa scoti maxi-taxiurile si nu pui nimic in schimb...
6.   VORBESC DOAR PROSTII ...CA SA NU ZIC CA MANANCA .. trimis de
(13 mai 2011, 14:38:18
Eu citesc monitorul si alte cotidiene si sunt pusa la punct ... cu aiurelele debitate pe parcursul timpului de primarie privitor la transportul in comun .La inceput ,anul trecut cand a inceput sa se vorbeasca de scoaterea unor maxi - taxi private de pe traseu - motivul -cica in interesul cetateanului fiindca fluidizeaza traficul in municipiu, cetatenii au inceput sa critice ideea spunand ca nu vor sa circule ca si sardelele in autobuzele -aflate pe traseu in numar si asa sub limita transportului civilizat. Atunci s-a venit cu ideea ca si primaria poate cumpara maxi -taxi noi, pt a inlocui pe cele private.A FOST DOAR O VORBA.APOI S-A VENIT CU IDEEA CA VOR CUMPARA AUTOBUZE NOI SI CA VOR INLOCUI MAXI -TAXI SCOASE DE PE TRASEU , SI CA VA FI LA NOI UN TRANSPORT ...CEL MAI CEL ..ACUM SE VORBESTE DE TROLEE...DAR PE FUNDALUL : NU ARE PRIMARIA BANI , NU-SI POATE PERMITE NOI ACHIZITII ETC. SI-ATUNCI INTREBAREA FIREASCA SI PERTINENTA : DE S-AU SCOS MAXI- TAXI DACA NU AU CE PUNE IN LOC "
6.1  RE: VORBESC DOAR PROSTII ...CA SA NU ZIC CA MANANCA .. trimis de
(13 mai 2011, 15:05:44
Stimata doamna, cu tot respectul va informez ca "autobuz electric" nu este acelasi lucru cu "troleibuz". Motiv pentru care il intrebam si pe Darie, in primul comentariu, acelasi lucru ...
7.   ! trimis de
(13 mai 2011, 16:23:36
Un oras campion european la pulberile din aerul respirat de locuitori cred ca are probleme ecologice mai urgente de rezolvat decat introducerea de autobuze hibride sau electrice de minim 250.000 euro bucata. Printre altele inlocuirea pamantului de pe strazi cu asfalt,spalarea strazilor si strangerea gunoiului noaptea pentru a nu bloca traficul , supravegherea santierelor de constructii, realizarea de parcuri si spatii verzi , sosele de centura, pasaje pietonale subterane pentru a reduce stationarea masinilor la semafor si nr semafoarelor,eventual semafoare sincronizate,piste pentru biciclete,etc.Dupa aceea primarul care nu vede padurea din cauza copacilor se poate ocupa si de autobuze care daca ar fi euro 5 si cu filtru de particule cred ca ar fi super pentru orasul asta.Apropos, asta e un program european pentru marile orase ( nu cu 30 de autobuze) ,sau o fi calculat marele edil si zona ..... metropolitana !!!
8.   Suceava are instalata linia de trolebuse! trimis de
(13 mai 2011, 17:11:01
Linia existenta de trolebuse de ce nu ar pute fi modernizta !?
8.1  RE: Suceava are instalata linia de trolebuse! trimis de
(13 mai 2011, 19:50:41
Pentru simplul motiv ca ea nu mai exista - a fost demontata si dusa la deseuri ... In rest e asa cum intrebi tu !
9.   PT DOMNUL IREAL trimis de
(13 mai 2011, 20:53:01
NU STIU CUM ARATA UN AUTOBUZ ELECTIC ... DAR IMI IMAGINEZ CA E ECOLOGIC SI F SCUMP . DOAR SE VORBESTE CA SE VOR ADUCE SI AUTOTURISME ELECTRICE PT CETATENI PRIN PROGRAMUL"RABLA SI AU NISTE PRETURI DE TE SPERII; DE TROLEE A VORNIT DOMNUL PRIMAR LA UN POST TV LOCAL INTR-O SEARA ZILELE ASTEA CRED CA LA TV PLUS.A SPUS CEVA DE GENUL " CRED CA VOM APELA DIN NOU LA TRANSPORTUL CU TROLEE", IAR APOI AM CITIT IN PRESA CA ARE DE GAND SA CUMPERE AUTOBUZE ELECXTRICE .INTREBAREA E : DACA PRIMARIA NU ARE BANI PT AUTOBUZE OBISNUITE - CUM SUNT CELE DE PE TRASEU ,DE UNDE BANI PT AUTOBUZE ELECTRICE SCUMPE SAU TROLEE ( LA CARE TREBUIE BANI SI PT REFAECEREA LINIEI ). EU AM O REPULSIE FATA DE TROLEE..CAND IMI AMINTESC CE DES SE OPREAU : BA SE STRICAU ; BA NU ERA CURENT , BA SE DEFECTA LINIA ELECTRICA -TROLEELE AU BAGAT IN MORMANT VECHEA SOCIETATE DE TRANSPORT !...
10.   Pentru 1 prost IREAL trimis de
(15 mai 2011, 00:42:33
Se referea la Troleibuz. Ai auzit de asa ceva????
11.   Mai BRANDIBURU trimis de
(15 mai 2011, 00:46:02
Inainte erau vechiile troleibuz Rocar 212e. Acum nu vor mai fi alea daca vor reintroduce. Mergi prin Timisoara sa vezi ce troleibuze au aia si cu ce viteze se merg, dar pana atunci e foarte important sa taci daca nu stii nimic.
Un troleibuz Skoda 24tr (aka Iveco Irisbus Citelis 12) din TImisoara are in dotare motor Diesel Auxiliar (in caz de pene de curent, deraieri ale troleelor) si cu infrastructura lor se prinde lejer si 60km/h pe retea. In Suceava linia nu a fost schimbata deloc si din cauza asta era foarte varza la sfarsit.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei