TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
marţi, 20 iul 2010 - Anul XV, nr. 168 (4459)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9265 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0823 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Efectele inundaţiilor

Trei linii ferate particulare din judeţ, abandonate de operator

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Operatorul privat de cale ferată SC Ferotrans TFI SRL Iaşi, care preluase din primăvara acestui an trei trasee CFR din judeţul nostru, îşi va face ieşirea oficială de pe piaţă în câteva zile.    

Rutele în cauză, Suceava – Cacica – Gura Humorului, Vama – Moldoviţa şi Dorneşti – Putna au devenit inutilizabile de la finele lunii trecute, atunci când puhoaiele au ras zeci de metri de cale ferată şi au avariat grav poduri CFR, iar administratorul firmei private nu este dispus să investească în refacerea acestora.

„Am încercat să accesăm fonduri pentru a înlătura calamităţile, însă nu prea avem cum. Suntem în discuţii avansate privind renunţarea la cele trei trasee şi spre asta ne îndreptăm”, ne-a declarat Dumitru Anchidin, administratorul Ferotrans TFI SRL Iaşi.

Referitor la angajaţii care lucrau pe aceste trasee, perspectivele nu sunt tocmai roz. Celor care s-au încadrat la firmă după ce aceasta a preluat traseele (în majoritate foşti angajaţi CFR, la pensie) li se vor încheia contractele de muncă, în timp ce angajaţii CFR preluaţi odată cu traseele se vor întoarce la stat. Ce viitor au însă este greu de spus, mai ales în condiţiile în care este de aşteptat ca liniile să nu mai poată fi folosite mult timp de acum încolo.

 

Pagube de peste un milion de euro

Dumitru Anchidin ne-a spus că nu s-au evoluat pierderile totale de pe trasee, însă cu siguranţă este vorba de pagube de peste un milion de euro. Conform acestuia, pagube foarte mari sunt pe linia secundară Vama – Moldoviţa, unde, în apropiere de Moldoviţa, viitura a rupt linia pe 160 de metri, dar şi pe traseul spre Cacica, unde există numeroase porţiuni afectate. Pe traseul Dorneşti – Putna ar fi pagube mai mici, singura problemă serioasă fiind la podul din apropiere de Rădăuţi, unde un pilon este afectat.

Din informaţiile pe care le deţinem, operatorii privaţi nu au la dispoziţie forme legale pentru a accesa fonduri europene pentru refacerea liniilor afectate de inundaţii, iar CFR le-ar putea obţine mai uşor, astfel explicându-se şi această cedare.

În judeţ mai rămâne o singură rută privată, Fălticeni-Dolhasca, unde efectuează curse firma Regiotrans.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Trei linii ferate particulare din judeţ, abandonate de operator.
 Vizualizări articol: 847 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.50/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.5 din 2 voturi
Trei linii ferate particulare din judeţ, abandonate de operator2.552

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei