Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 11 mar 2010 - Anul XV, nr. 58 (4349)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Nereguli

Operator de telefonie mobilă, amendat de Protecţia Consumatorilor

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava (CJPC) a aplicat, în ultima lună, două amenzi în cuantum total de 8000 de lei unui operator de telefonie mobilă, sancţiuni aplicate după verificarea unor reclamaţii depuse la CJPC.

Şeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a spus că „în prima situaţie operatorul a fost sancţionat cu 5000 de lei din cauză că nu şi-a respectat clauzele contractuale”.

Astfel, un prim caz este cel al unui consumator care a încheiat un contract cu un astfel de operator şi era nemulţumit de faptul că în zona în care locuieşte nu are semnal. Serviciul Relaţii cu Clienţii l-a asigurat că pe raza comunei în care domiciliază, respectiv satul Argel, staţiile care deservesc zona sunt operaţionale. Pe de altă parte, departamentul juridic al operatorului de telefonie mobilă a recunoscut că zona Argel este parţial ocupată.

„Operatorul  avea obligaţia să-i furnizeze serviciul pe care se angajase  să-l presteze prin contract, astfel încât abonamentul să fie operaţional, sau, dimpotrivă, să nu încheie contractul, informându-l pe consumator  despre lipsa semnalului în acea zonă”, a precizat Elena Oanea. Operatorul nu a respectat obligaţiile contractului, a afectat interesele economice ale consumatorului, încălcând prevederile legale şi în consecinţă a fost sancţionat cu o amendă de 5000 de lei.

 

Publicitate înşelătoare

În altă situaţie, acelaşi operator a mai fost sancţionat pentru practică comercială incorectă, întrucât s-a dovedit că un anumit avantaj prezentat într-o ofertă publicitară nu exista decât în anumite condiţii. Astfel, la o promoţie promovată, furnizorul de servicii de telefonie nu aplica tarifarea la secundă, mai avantajoasă conform promoţiei, după primul minut de convorbire, ci abia după trei minute. Astfel, consumatorii erau condiţionaşi ca în mod concret să efectueze convorbiri mai lungi de trei minute pentru a putea beneficia de tarifarea mai avantajoasă, conform promoţiei. Pentru această încălcare a normelor legale, operatorul de telefonie mobilă a fost sancţionat cu o amendă de 3000 de lei, plătibilă integral.

„Sfătuim consumatorii să păstreze toate documentele care au legătură cu încheierea contractului  şi să se adreseze în scris, cu număr de înregistrare, operatorului economic, pentru eventuale nemulţumiri. Toate aceste înscrisuri sunt foarte importante la soluţionarea favorabilă, în interesul consumatorilor, a reclamaţiilor depuse la CJPC Suceava”, a mai spus Elena Oanea.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Operator de telefonie mobilă, amendat de Protecţia Consumatorilor.
 Vizualizări articol: 4168 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 10 voturi
Operator de telefonie mobilă, amendat de Protecţia Consumatorilor4.2510

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Doamna Oanea... trimis de
(11 mar 2010, 12:21:23
Doamana Oanea aveti obligatia conform legii sa spuneti si numele respectivului oparator, acesta nefiind secret de stat , insa probabil ati primit multe,multe minute gratuite de la furnizor ca sa nu divulgati numele acestuia si sa-i faceti astfel publicitate negativa. Asa se vor frige si alti consumatori cu respectivul operator si vor face alte reclamatii in urma carora dvs. veti beneficia de un abonament gratuit nu-i asa? Asa se procedeaza cu orice reclamatie si orice furnizor de servicii sau producator! Reclamatiile consumatorilor sunt bucuria inspectorilor !
2.   .......... trimis de
(11 mar 2010, 14:10:59
RDS ??
2.1  RE: .......... trimis de
(11 mar 2010, 22:05:05
este vorba de Cosmote.
3.   Problema trimis de
(11 mar 2010, 14:53:25
La noi OPC-ul nu face nimic asemanator cu ce fac institutiile din afara. Si asta in mare parte fiindca nu exista legi solide in acest sens, iar care exista, sunt directive europene bagate cu forta in "carte". In 20 de ani, legiuitorul roman nu a reusit sa promulge niste legi care permit despagubirea pe parte civila a consumatorului. Daca ai luat un produs stricat, defect etc, in cel mai bun caz ti se returneaza inapoi contravaloarea sau alt produs si se aleg cu o amenda (ca aici). Dar pe parte civila, tu nu scoti nici un ban de la ei, chiar daca produsul respectiv ti-a cauzat o vatamare sa zicem. La fel e si cu clauzele abuzive, la fel e si cu faptul ca dealerul se poate exonera de vina si te trimite prin China la producator sa te judeci cu el si aasa mai departe. Nu este nimic care sa ne protejeze in domeniul asta pe noi ca si consumatori. Nici macar spete nu exista, nimic. In afara, sunt nenumarate cazuri castigate de persoane contra companiilor, cu despagubiri uriase.
3.1  RE: Problema trimis de
(11 mar 2010, 14:56:11
In concluzie (ca nu mai era spatiu mai sus big grin ), articolul asta este scris ca sa se bucure nestiutorii sau cretinii, ca vai domnule, cata dreptate au mai facut si astia de la OPC...prea putin..
3.2  RE: Problema trimis de
(11 mar 2010, 14:58:08
Sau CJPC, cum dracu se cheama. Ca le schimba denumirile permanent si o numesc reforma
4.   Premiul Oscar pentru cel mai prost articol trimis de
(11 mar 2010, 18:24:35
Draga Oana nu fi trista
Fiindca e pacat
Fara stire nu exista
Un articol de ... rahat.

Zi, bre, cata recunostintza ti-a dat opiratoru di tilifonie pintru ca sa nu-i spui numili
5.   Romanii reclamagii trimis de
(11 mar 2010, 19:23:31
sirjerkalot,deci tu nu esti multumit sa-ti schimbe produsul sau sa-ti dea banii pe el inapoi..tu ai vrea sa le mai dea si amenda si eventual sa-ti mai dea si tie niste bani. nu ti se pare ca vrei cam mult?
5.1  RE: Romanii reclamagii trimis de
(11 mar 2010, 23:01:12
Imi pare rau ca gandesti asa. Ai o mentalitate inapoiata. Te rog sa te documentezi despre Consumerism, ce esti consumatorul si care ar trebui sa fie drepturile sale. Nu te trimit la legislatie specifica, ca nu te descurci cu siguranta. Dar priveste la statele care sunt inaintea noastra si la normele carora incercam sa ne raliem, dar nu putem fiindca se gasesc oameni ca tine care vad problema doar in forma si nu in fond. Si nu mi se pare cam mult, iar din moment ce nu esti documentat nici din curiozitate pe acest domeniu, nici nu am sa incerc a da o explicatie.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei