Mai mulţi locatari din blocul S1, de pe Aleea Nucului nr.9, s-au trezit cu aparatele electrice şi electrocasnice distruse, în urma unui şoc de curent electric. Săptămâna trecută, oamenilor li s-au „prăjit” computerele, frigiderele, congelatoarele şi cuptoarele cu microunde, precum şi interfonul de la intrarea în bloc.
Revoltaţi, păgubiţii au reclamat în scris companiei E.ON Moldova ceea ce s-a întâmplat şi au solicitat despăgubiri pentru aparatele stricate. Purtătorul de cuvânt al companiei, Sorin Munteanu, ne-a declarat că sesizările locatarilor sunt „în analiză” la E.ON şi, în funcţie de verdictul comisiei, oamenii ar putea fi despăgubiţi.
„Fiecare solicitant va fi informat în scris în legătură cu rezultatele analizei”, a arătat Sorin Munteanu.
Procedura aplicată de E.ON pentru acordarea de despăgubiri este destul de complicată. Astfel, în cazul în care valoarea tensiunii a depăşit limitele admise, termenul maxim în care consumatorul trebuie să anunţe în scris compania este de 5 zile lucrătoare de la data producerii incidentului reclamat sau de la data luării la cunoştinţă a incidentului. Din analiza efectuată de firmă trebuie să rezulte că şocul de tensiune invocat de consumator a avut loc şi că au fost afectate aparatele electrocasnice indicate de păgubit.
După E.ON, păgubitul trebuie să-şi probeze dreptul de proprietate asupra aparatelor stricate
Acesta din urmă trebuie să prezinte chitanţele în care sunt menţionate sumele plătite la o unitate autorizată să repare receptoare electrocasnice, în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune incriminat, iar compania E.ON poate solicita şi probe prin care păgubitul să-şi dovedească dreptul de proprietate asupra aparatului stricat.
De asemenea, E.ON trebuie să se „convingă” de faptul că aparatele care s-au „prăjit” au fost omologate şi au fost alimentate cu energie electrică „prin circuite prevăzute cu protecţii la scurtcircuit şi supracurenţi, corect dimensionate, corespunzătoare prescripţiilor tehnice în vigoare”.
„Cerem scuze clienţilor pentru acest incident nedorit şi îi asigurăm că îi vom despăgubi, în condiţiile stabilite de ANRE, pe cei care au suferit pagube”, mai precizează Sorin Munteanu, de la Departamentul Comunicare E.ON Moldova Distribuţie.
În cazul în care nu vor fi despăgubiţi de E.ON, locatarii de pe Aleea Nucului sunt hotărâţi să reclame şi la OJPC, mai ales că, spun ei, nu este pentru prima dată când compania E.ON este deficitară în privinţa calităţii serviciilor pe care le furnizează.