Google
SHOPPING CITY SUCEAVA - Craciun
SHOPPING CITY SUCEAVA - Craciun
SHOPPING CITY SUCEAVA - Craciun
 
luni, 14 dec 2009 - Anul XIV, nr. 293 (4279)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6346 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9285 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

În plină recesiune, americanii îşi reduc bugetele pentru cadourile de Crăciun

În plină recesiune şi confruntându-se cu o creştere a ratei şomajului, numeroşi americani se văd nevoiţi să îşi reducă bugetele pentru cadourile de Crăciun şi redescoperă că "gestul contează", preferând să apeleze la urările prin telefon şi la cărţile poştale, informează AFP.
"Oamenii vor să ştie cum să îşi administreze bugetul pentru sărbători fără să supere pe nimeni. Este preocuparea lor principală în această perioadă", a declarat Anna Post, purtătoarea de cuvânt a Institutului Emily Post din oraşul american Vermont, o instituţie specializată în alcătuirea regulilor şi uzanţelor în ceea ce priveşte cadourile oferite persoanelor dragi.
Într-o perioadă în care rata şomajului a atins 10%, pentru prima oară în ultimii 25 de ani în Statele Unite, aproape un consumator din doi (45%) intenţionează să îşi reducă cheltuielile pentru cadourile de Crăciun din acest an, potrivit unui studiu realizat de Institutul de marketing Retail Forward. Potrivit unui alt sondaj realizat de societatea National Purchase Diary (NPD), specializată în cercetări de piaţă, 62% dintre respondenţi au declarat că preţul va fi factorul determinant în alegerea viitoarelor cadouri.
"Starea economiei îi va forţa oare pe consumatori să apeleze la rezervele lor financiare pentru cadourile de sărbători sau ei îşi vor reduce lista de cumpărături?", se întreabă Marshal Cohen, unul dintre analiştii NPS, înainte de a oferi un posibil răspuns: "Dacă faceţi parte din această categorie (de consumatori americani - n.r.), probabil că veţi opta pentru o carte poştală în locul unui cadou, în acest an".

 

Sfaturi şi soluţii alternative, în presa americană

O serie de sfaturi şi de soluţii alternative abundă în presa americană, care încearcă să le propună consumatorilor câteva oferte posibile pentru cadourile de Crăciun, fără ca aceştia să se simtă copleşiţi de un anume sentiment de culpabilitate.
"Dacă aţi cheltuit 50 de dolari pentru un cadou anul trecut, asta nu înseamnă că va trebui să procedaţi la fel şi în acest an. Mulţi oameni sunt îngrijoraţi din acest motiv, însă este o temere complet nejustificată", consideră Anna Post.
"Trebuie mai întâi să vă gândiţi la bugetul dumneavoastră şi nu aveţi nevoie de alte scuze. Este normal să cheltuiţi mai mult pentru o soră sau un frate decât pentru un văr", a declarat purtătoarea de cuvânt a Institutului Emily Post, condus de familia fondatoarei acestei instituţii.
Directoarea institutului, Peggy Post, propune americanilor, în paginile ghidului Washington Examiner "să pună mâna pe telefon, în loc de a cumpăra un cadou, şi să le spună persoanelor dragi cât de mult contează acestea pentru ei".
Alte sugestii îi invită pe americani la o serie de cadouri sobre, precum "servirea unei cafele împreună" şi "diverse servicii prestate în timpul liber".

Ideea cadourilor caritabile a câştigat rapid teren în acest an. Organizaţia umanitară Save the Children prezintă în catalogul ei de Crăciun o serie de "daruri pentru bucurie", oferind celor interesaţi posibilitatea de a cumpăra, pentru suma de 30 de dolari şi un simplu clic pe internet, o capră pentru copiii din Etiopia, în scopul "de a le asigura acestora lapte şi o sursă de venituri". În schimb, persoana în numele căreia va fi făcut acest dar va primi o capră de pluş.
Fabricanţii de jucării, care îşi realizează 40% din totalul vânzărilor dintr-un an în perioada sărbătorilor, au mizat în acest an pe produse ieftine. Astfel, 80% din jucăriile produse de gigantul Mattel vor costa fiecare mai puţin de 30 de dolari.
"În colecţia noastră de anul trecut aveam, probabil, patru sau cinci jucării cu preţuri cuprinse între 50-100 de dolari. În colecţia din acest an avem doar două", a explicat, la rândul său, Ken Price, directorul fabricii de jucării Jakks Pacific.
În plus, americanii care intenţionează să recicleze un cadou au devenit tot mai numeroşi. Potrivit unui sondaj comandat de compania de băuturi spirtoase The Patron Spirits Company, pe un eşantion de 1.000 de consumatori, 68% dintre aceştia intenţionează să ofere în acest an un cadou pe care ei înşişi l-au primit în trecut.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului În plină recesiune, americanii îşi reduc bugetele pentru cadourile de Crăciun.
 Vizualizări articol: 187 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
În plină recesiune, americanii îşi reduc bugetele pentru cadourile de Crăciun0.05

Optik Tataru
Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei