O campanie publicitară care are ca scop îmbunătăţirea imaginii statului independent Kosovo a fost lansată luni, de cunoscuta agenţie de publicitate Saatchi & Saatchi, la Priştina, informează AFP.
"Vrem să creăm o sensibilizare la nivel global în ceea ce priveşte statul Kosovo", a declarat David Kosmin, reprezentant al agenţiei Saatchi & Saatchi, în cadrul ceremoniei de lansare a campaniei.
Potrivit lui Kosmin, scopul campaniei este de a atrage cât mai mulţi turişti şi cât mai multe investiţii în Kosovo.
Campania cuprinde mai multe clipuri de circa 60 de secunde, care vor fi difuzate pe canale TV internaţionale precum CNN, BBC World News, Euronews, CNN, Bloomberg şi Eurosport.
"Ulterior, vor fi pregătite nişte materiale scrise, care vor fi publicate în reviste internaţionale precum The Economist sau Newsweek", se arată într-un comunicat de presă al agenţiei.
Agenţia Saatchi & Saatchi a fost aleasă, în luna ianuarie, de guvernul kosovar pentru a pregăti o campanie care să promoveze în lume imaginea celui mai recent stat format în Balcani. Agenţia a primit o cerere de ofertă în valoare de 5,7 milioane de euro.
Preşedintele Kosovo, Fatmir Sejdiu, a declarat că speră ca această campanie să fie o bună ocazie pentru a prezenta actuala realitate din ţară.
"Noi prezentăm energia din Kosovo, sufletul ţării, ambiţiile sale şi dorim foarte mult să ne alăturăm Europei", a declarat Sejdiu.
Independenţa Kosovo, proclamată în februarie 2008, a fost recunoscută până în prezent de 62 de ţări la nivel global, dintre care cele mai importante sunt statele membre ale Uniunii Europene şi Statele Unite.
Serbia respinge în continuare independenţa Kosovo, pe care o consideră una dintre provinciile sale. Poziţia guvernului de la Belgrad este susţinută în principal de Rusia.