Doi tineri antreprenori au lansat, ieri, la Berlin, primul cotidian personalizat din Europa, ziar realizat în funcţie de interesele cititorilor, imprimat pe hârtie şi livrat la domiciliul acestora dimineaţa, informează AFP.
Noua publicaţie vizează publicul tânăr, în special studenţii, şi va costa 1,20 euro, în loc de 1,80 euro cât costă, în medie, un ziar obişnuit.
Într-o perioadă în care internetul reprezintă o ameninţare pentru ediţiile tipărite ale ziarelor, antreprenorii Wanja Oberhof, în vârstă de 23 de ani, şi Hendrik Tiedemann, în vârstă de 27 de ani, au recunoscut că lansarea ziarului este un pariu riscant, însă s-au declarat convinşi că studenţii sunt interesaţi de o astfel de publicaţie, lucru confirmat şi de un studiu de piaţă.
Potrivit lor, numeroşi tineri sunt prea obosiţi pentru a se informa prin intermediul calculatoarelor şi sunt dispuşi să plătească pentru un ziar pe gustul lor.
Fiecare cititor va putea să îşi completeze ziarul cu informaţii naţionale, internaţionale, locale sau practice, cu jocuri, extrase de pe bloguri sau din reţele de socializare, evoluţii bursiere sau date meteo.
Pe site-ul ziarului, www.niiu.de, cititorii selecţionează rubricile sau pasajele scrise de circa 500 de parteneri, inclusiv New York Times, Herald Tribune, Handelsblatt, Tagesspiegel, Frankfurter Rundschau şi Bild, precum şi informaţii specializate.
Advertiserii vor fi şi ei prezenţi, "deoarece vor putea face reclamă extrem de targetată şi vor putea ajunge la anumite segmente de clienţi", spune Oberhof, care speră că publicaţia va avea 5.000 de cititori la Berlin în următoarele şase luni. În plus, el speră că modelul va fi adoptat pe scară largă în Germania.
Clienţii ziarului se pot înregistra pe site începând din 13 octombrie, însă livrările vor începe abia pe 16 noiembrie.