Mai mult de jumătate dintre companiile americane le interzic angajaţilor să acceseze site-uri de socializare precum Facebook, MySpace sau Twitter în timpul orarului de muncă, potrivit unui studiu realizat de compania Robert Half Technology, informează AFP.
Aproximativ 54% dintre angajaţii companiilor americane nu au voie să acceseze reţele de socializare, în timpul programului de muncă.
Pe de altă parte, circa 19% dintre respondenţi au dreptul să viziteze platformele de socializare numai dacă acest lucru face parte din rutina lor de muncă, în timp ce 16% dintre participanţii la sondaj au declarat că pot intra pe site-urile sociale în scop personal, dar pentru un timp limitat.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.400 de companii, care au mai puţin de 100 de angajaţi.
"Utilizarea site-urilor de socializare poate distrage atenţia angajaţilor de la îndatoririle lor imediate, deci este de înţeles că unele companii interzic asta. Totuşi, în unele profesii, aceste site-uri devin instrumente utile, de aceea una din cinci companii permite accesarea acestor platforme în scopuri profesionale", a declarat Dave Willmer, director executiv al companiei Robert Half Technology.