Google
 
sâmbătă, 6 dec 2008 - Anul XIII, nr. 288 (3969)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7415 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,2846 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Iulius Mall Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Gândirea trebuie adaptată tipului de problemă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
În procesul cognitiv există o serie de tipuri de raţionamente, iar fiecare dintre acestea se potriveşte perfect pentru rezolvarea anumitor tipuri de probleme. De exemplu, cele de geometrie se rezolvă cel mai bine printr-o combinaţie de strategii verbale şi spaţiale, nu cu ajutorul celor bazate pe raţionamente legate de formă.

Oamenii de ştiinţă au vrut să afle dacă elevii de gimnaziu reuşesc să rezolve mai uşor problemele de geometrie atunci când le sunt puse la dispoziţie indicii adaptate propriului fel de a gândi.

Stilurile cognitive identificate au fost catalogate astfel: cel verbal, cel spaţial şi cel bazat pe forme. În urma experimentului, s-a constatat că, indiferent de tipul indiciilor oferite, gândirea spaţială şi cea verbală s-au dovedit folositoare pentru rezolvarea problemelor de geometrie, în timp ce gândirea bazată pe forme nu a fost aşa de eficientă în acest caz.

Concluzia studiului este că problemele de geometrie se rezolvă cel mai bine adoptând anumite stiluri de gândire.

„Cercetările noastre ar putea avea un impact pozitiv asupra metodelor de predare a geometriei şi a matematicii în general”, au explicat autorii studiului. „Putem spune că a-i învăţa pe elevi cum anume să gândească spaţial, cum să folosească şi cum să păstreze în minte imaginile poate fi o modalitate eficientă de a spori performanţele obţinute la geometrie. Prin urmare, este foarte important ca elevii să ia în considerare şi alte stiluri de gândire, nu doar abordarea pe care o învaţă în timpul primelor ore ale acestei materii”, au mai spus oamenii de ştiinţă.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Gândirea trebuie adaptată tipului de problemă.
 Vizualizări articol: 452 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gândirea trebuie adaptată tipului de problemă0.05

Shopping City Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Servicii Optica Medicala Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei