Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 28 ian 2008 - Anul XIII, nr. 22 (3703)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Afirmaţii

Korodi: „Taxa auto nu a fost inventată de Guvern”

Taxa pentru poluarea auto este aplicată şi în alte state membre ale Uniunii Europene, precum Danemarca, Olanda şi Grecia, unde valoarea taxei de achiziţie sau de posesie este „simţitor mai mare” decât cea din România, şi nu a fost inventată de Guvern, care va folosi încasările rezultate pentru proiecte de protejare a mediului, a declarat ministrul Mediului, Attila Korodi.

El a arătat că autorităţile din Olanda percep o taxă de achiziţie care ajunge în unele cazuri la 50% din valoarea maşinii, sistem aplicat şi în Danemarca, unde creşterea este şi de 105% din valoare.

Ministrul a susţinut totodată că în ţările care percep o taxă de achiziţie redusă există o taxă anuală de posesie mult mai mare, situaţie exemplificată prin cazul Germaniei, unde se plăteşte până la 1.000 de euro pe an pentru maşinile diesel non euro de 3.000 centimetri cubi, şi al Greciei, unde taxa este cuprinsă între 125 şi 1.000 de euro.

Korodi a amintit că noua taxă auto, cu valori ridicate în cazul maşinilor noi şi reduse pentru autovehicule vechi, este calculată pe principiul conform căruia gradul de poluare este stabilit corespunzător perioadei de utilizare a acestora. Ministrul a explicat astfel că o maşină nouă are o durată de viaţă, dar şi de poluare de până la 20 de ani, în timp ce un autovehicul vechi va mai polua doar câţiva ani.

Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte de două - trei ori la maşinile noi Euro 4 şi va scădea de zece ori la maşinile vechi Euro 1, conform modificărilor care vor intra în vigoare la 1 iulie.

Încasările vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi utilizate, conform autorităţilor, la derularea unor proiecte de protejare a mediului şi reducere a poluării.

„Taxa va constitui venit la Fondul de Mediu”, a spus Korodi.

 

Calcularea taxei

Taxa se calculează printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrică a propulsorului şi vechimea maşinii. Suma rezultată pentru fiecare subcategorie este ajustată cu o cotă de reducere, care creşte de la 0 la 95%, în raport direct proporţional cu vechimea maşinii.

Cota de reducere este stabilită în funcţie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnică şi nivelul de dotare al autovehiculului, prevăzute în normele metodologice. Vechimea autovehiculului rulat se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia.

Atunci când persoana care solicită înmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei înmatriculări a autovehiculului, taxa se calculează pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de până la o lună.

Plata taxei este obligatorie în momentul primei înmatriculări a autovehiculului în România, la înregistrarea modificării autovehiculului în evidenţele Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau când maşina este repusă în circulaţie după ce a fost utilizată într-un domeniu care dădea drept de scutire.

Suma de plată poate fi contestată atunci când persoana care urmează să înmatriculeze autovehiculul rulat poate face dovada că maşina s-a depreciat într-o măsură mai mare decât cea indicată de grila fixă. Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute în vedere la stabilirea cotei de reducere.

Persoana nemulţumită de răspunsul primit la contestaţie se poate adresa instanţelor de judecată.

 

Rambursarea unei părţi din taxa auto

Procedura de recuperare a taxei auto va fi reglementată, probabil, şi prin normele de aplicare a noilor valori, iar statul nu va introduce bariere administrative pentru a împiedica proprietarii de maşini să solicite restituirea unei părţi din sumele achitate, a declarat şeful DAE, Adrian Ciocănea.

„Statul român nu va introduce nici un fel de bariere administrative pentru a împiedica cetăţenii să îşi exercite drepturile, în cazul în care aceştia vor dori să recupereze o parte din taxă. Din statistici se pare că puţine vor fi diferenţele în senul negativ, se discută despre diferenţa de taxă, nu despre întreg cuantumul”, a afirmat şeful Departamentului guvernamental pentru Afaceri Europene (DAE), într-o conferinţă de presă susţinută, ieri, la Palatul Victoria.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Korodi: „Taxa auto nu a fost inventată de Guvern”.
 Vizualizări articol: 466 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korodi: „Taxa auto nu a fost inventată de Guvern”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Economic national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei