Dacia şi Daewoo sunt constructorii auto care au pierdut cel mai mult din cota de piaţă în acest an, în timp ce mărcile Opel şi Volkswagen au înregistrat cel mai vizibil avans, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Vânzările de autoturisme noi au crescut în intervalul ianuarie-octombrie cu 23%, comparativ cu perioada similară din 2006, la 258.224 de unităţi.
După primele zece luni, vânzările Dacia reprezentau 30,2% din total, cu 8,3 puncte procentuale sub nivelul consemnat în perioada corespunzătoare din 2006, când producătorul din Piteşti controla 38,5% din piaţă.
Vânzările Dacia pe piaţa internă au totalizat 77.991 de autoturisme, în scădere cu 3,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Chiar şi după acest recul, compania controlată de grupul Renault rămâne lider detaşat, toate celelate mărci având cote individuale sub 10%.