Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 28 apr 2018 - Anul XXIII, nr. 95 (6805)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6687 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Expoziţia „Dascăl şi Artist”

Expoziţia intitulată "Dascăl şi artist", găzduită de Galeria de Artă Rădăuţi, în perioada 19 aprilie - 30 aprilie a.c., este o expoziţie de amploare a 24 de artişti care sunt totodată şi profesori de arte vizuale în judeţul Suceava. Această deosebită expoziţie întruneşte atât pictură, cât şi grafică, dar şi sculptură.

Lucrările de artă trebuie văzute, înţelese şi judecate printr-o concepţie estetică complexă, luând în considerare convingerile artistice ale creatorilor. Cunoaşterea artistică înseamnă un proces de descifrare a limbajului şi de continuă descoperire prin efort şi căutări proprii, iar artiştii care expun cu această ocazie sunt reale exemple de talent, devotament, atât faţă de artă, cât şi faţă de profesiunea lor, cea de dascăl, în care îşi împărtăşesc cu drag cunoştinţele şi experienţele elevilor lor.

Prin urmare, artista Mihaela Aneculăiesei ne sensibilizează cu o temă universală, cea a maternităţii. Mie personal mi-a atins cele mai delicate clape ale sufletului, mi-a trezit instinctul protector matern şi m-a făcut să îmi aduc aminte de toate experienţele de început alături de fiul meu.

Sorin Baciu are o calitate deosebită, şi anume că ştie să rămână la propriile lui impresii şi să nu facă nici un fel de concesii, astfel păstrând nealterată nota puternicei sale personalităţi. Arta şi filosofia se întâlnesc apoteotic în viaţa şi creaţiile artistului, iar acest fapt realmente ne reţine şi ne mişcă atât la nivel cognitiv cât şi la nivel spiritual. În tablourile sale el este angajat ca individ şi totodată ca membru al unei societăţi, ca reprezentant al unei epoci.

La Florin Batâr Rudu sentimentul imprimat lucrărilor de artă au un caracter individual, o structură formală şi concretă. Grafica lui reprezintă cofrajul construcţiei tabloului, el construieşte spaţiul şi defineşte esenţa structurii arhitecturale înfăţişate pe pânză cu mult sârg şi dibăcie.

Creaţia Roxanei Bliorţu nici nu răscoleşte şi nici măcar potoleşte, dar făureşte ceva ce farmecă prin simplitatea tematicii, prin sinceritatea exprimată, prin dezinvoltura emanată, prin însăşi fiinţa exprimată în fiecare picătură de gest cromatic.

Artista Loredana Mihaela Ceică apare cu o dorinţă înfierbântată de a transpune abundenţa coloristică a motivelor tradiţionale, a frumosului din natură, în maniera sa caracteristică. Acest tablou este un bun prilej de desfăşurare a talentului său de colorist viu şi luminos.

Pictorul Cătălin Alexandru Chifan acordă un constant interes pentru reprezentarea corpului uman, îndeosebi celui feminin, proiectat într-o lumină puternică iar reprezentările sunt diferite prin atitudine, cu această ocazie delectându-ne cu două portrete excepţional de expresive, ce emană acel erotism mult râvnit de orice femeie, acea senzualitate naturală, acea feminitate incitantă.

Fantezia artistei Ioana Ducra se sprijină pe beatitudinea naturii sale şi de aceea întâlnim în compoziţiile ei diverse intensităţi de colorit şi de percepţie, înfiripând un moment de corespondenţă în care este impetuos necesar un început de rafinament cu privitorul.

 

  • Fantezie, lumină, culoare

 

Fantezia îl poartă pe Emilian Adrian Găvrilean în lumea ideilor şi a imaginilor pe care le zugrăveşte ca o mărturie a celor întâmplate şi văzute şi nu se îndepărtează de la realitate, care rămâne pentru el cel mai loial izvor de inspiraţie, păstrând realmente ceva din materialitatea naturii.

Aşa cum plăcut ne-a obişnuit, artistul Adrian Grosari ne aduce în prim-plan lucrări grafice, ce înfăţişează lăcaşe de cult, privite, fireşte, dintr-un unghi impropriu la o primă sesizare, dar atât de natural, încât parcă te teleportează involuntar în acel cadru.

Artista Loredana Horodincă este în plin şi serios progres, iar pictura sa este întreprinsă în culori şi forme de emoţii şi senzaţii vizuale. Artista duce o luptă înverşunată cu materia picturală, pe care a început să o stăpânească din ce în ce mai intim şi mai viguros.

Paleta artistului Mihai Ignea este vioaie, suculentă, vibrantă, unde forma, lumina şi culoarea se converg spre o artă sintetică, în care culoarea are rolul principal.

Lucrarea artistului Cătălin Luca reprezintă o concordanţă perfectă între semnificatul conceput şi semnificantul exprimat şi se distinge dorinţa acestuia de a nu crea dubii în prelucrarea şi înţelegerea mesajului său.

Artista Oana Miron supune figurile şi obiectele acţiunii razelor soarelui. Ele ne apar polarizate de strălucirea puternică, sterilizate, purificate şi descătuşate de toate trăsăturile secundare.

Atât Alexandra Munteanu cât şi Iulia Niţă ne mărturisesc înclinarea către spiritual, către sensibilitatea ochilor sau intensitatea viziunilor lor, ne arată ardoarea sau rezerva, energia sau delicateţea, orgoliul sau umilinţa, pasiunea, tulburările sau pacea sufletului lor. Creaţiile lor se desfată într-un înţeles superior, unde expresia durerii, a iubirii, a sacrificiului, adevărului şi dreptăţii se ridică până la simbolizarea supremă.

Temperamentul artistei Florenţa Paveliuc se vădeşte mai cu seamă prin tehnică sa efervescentă şi dinamică. Tehnica într-adevăr ajută la elaborarea formei sensibile a materiei, dacă este coordonată de dinamismul vieţii personale şi este în întregime dominată de impulsurile interioare, iar aici spiritul artistei se manifestă cu dezinvoltură şi avânt.

Marina Pişta ne înseninează de această data cu 3 lucrări suave, delicate, impresionante prin simfonizarea picturală a ansamblului. Artista arată o putere mare de observaţie, răbdare şi perseverenţă, adâncite de sentiment şi de o deosebită sensibilitate pentru culoare şi proporţii, sinceritatea viziunii şi mai ales năzuinţa de a descoperi limbajul artistic necesar pentru fiecare din temele alese.

Dorin Procş este un artist cu o personalitate definitiv fixată pe expresie şi caracter, ce se reculege prin studiu şi renunţă voit la orice viziune extraordinară pe care îl prezintă natura în sine în favoarea aspectului obştesc general comun.

Ca pictor, Petronela Rusu apare cu o simţire aleasă, ceea ce se remarcă în coloritul delicat cu care îşi realizează pânzele, unde stăpâneşte organizarea obiectelor în spaţiul compoziţional, astfel oferind multă căldură.

În arta Cameliei Rusu Sadovei există un tip de inteligenţă a pasiunii, a pasiunii emancipate sub egida şi controlul raţiunii, înnobilate şi umanizate de aceasta. Artista redă lumea cu ajutorul unor mijloace receptive, în care fineţea ochiului excelează şi înglobează o semiotică poetică nouă ce desăvârşeşte sensibilul natural.

Maria Știrbu vibrează adânc în faţa realităţii, fiindcă ochiul său subtil nu se opreşte numai la aparenţele fizice ale lucrurilor, ci trece dincolo de ele, în transcendental, pătrunzând în profunzimile lor spirituale şi relevându-şi astfel, sensul lor tulburător şi etern.

Datorită curajului cu care artista Isabela Tabarcea distribuie lumina şi culoarea, lucrearea ei provoacă iluzia unui fantastic irealist. Conturul desenat lărgeşte orizonturile suprafeţelor largi de culoare, adesea fără umbre evidente, efectul fiind lăsat în voia coloritului cald, amplu, vivace şi spontan.

Constantin Ungureanu Box ne cucereşte cu viziunea amplă, cu simplicitatea solemnă şi cu expresia adecvată şi definitivă, cea a unui alchemist cu viziuni apocaliptice în esenţă. Urmărind claritatea construcţiei, artistul a evitat monotonia oferind un volum consistent şi o formă abreviată în sensul că detaliul se topeşte cu forma esenţială.

La Alexandru Zota suficienţa tehnică este subordonată emoţiei estetice la capriciul năbădăios al penelului. Artistul nu este nici liric, nici înflăcărat, ci rămâne doar meditativ şi ne încântă cu dezinvoltura cu care amestecă pasta densă ce îi oferă o formă concretă direct pe pânză.

Vedem noi că prin specificul ei, arta reprezintă acea modalitate de comunicare cu cel mai liber răspuns, cu cele mai multe posibilităţi de înţelegere şi interpretare, unde artistul poate gândi într-un fel şi simţi într-altul. În general publicul, şi chiar publicul cultivat, din păcate nu vede în artele plastice decât un agrement. El cugetă că rolul lor e de a înfrumuseţa viaţa şi nu de a o exprima, de a ne ajuta să o cunoaştem şi să ne autoexaminăm.

(Delia Ioana Leizeriuc - critic de artă)

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Expoziţia „Dascăl şi Artist”.
 Vizualizări articol: 2214 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Expoziţia „Dascăl şi Artist”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Cultural local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei