Sala de Arte „Elena Greculesi” a Bibliotecii Bucovinei „I.G. Sbiera” din municipiul Suceava a găzduit luni evenimentul lansării numărului dedicat judeţelor Suceava şi Neamţ al revistei „România - Turism şi...!”, publicaţie lunară care, aşa cum specifică editorii, „îşi propune să contribuie la cunoaşterea României în Europa şi în întreaga lume”.
O iniţiativă de familie exclusiv privată
Publicaţia, care apare astfel cu cel de-al doilea număr, tipărit trilingv (română-engleză-franceză), reprezintă o iniţiativă de familie exclusiv privată, fiind editată de Ioan Ţonea şi fiul său Dan Marius Ţonea.
Având ca parteneri instituţionali pentru judeţul Suceava Primăria municipiului Suceava şi Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera”, revista oferă un bogat şi divers material documentar, care vizează municipiul reşedinţă de judeţ şi o serie de repere turistice din perimetrul bucovinean.
„Un proiect ultra-liberal”
Reliefând faptul că „din păcate, România nu se bucură de o imagine bună în Europa şi în lume”, scriitoarea Angela Furtună, PR & Marketing Cultural la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera”, (care a oferit pentru editarea acestui număr imagini din fondul şi arhiva personală) a semnalat faptul că editorii înfăptuiesc prin demersul de promovare a imaginii ţării „un gest de nobleţe şi de patriotism autentic”.
„Un proiect ultraliberal”, a subliniat ea, pus în practică de „oameni cu iniţiativă, care fac parte dintre cei care construiesc societatea civilă”.
„Să vă dea Dumnezeu viaţă lungă, sănătate şi putere să puteţi vedea toată ţara!”
Ioan Ţonea, fost militar de carieră, îndrăgostit de frumuseţile ţării, semnala încă din primul număr al revistei (în care făcea o prezentare generală a României) că „în orice zonă a ţării ai merge, vei putea admira un peisaj de neuitat, sau o rezervaţie naturală în care se adăpostesc animale rare sau unice în Europa”.
„Dacă se spune că după ce ai văzut Roma poţi să mori - a precizat el - eu aş face, în privinţa României, următoarea urare: Să vă dea Dumnezeu viaţă lungă, sănătate şi putere să puteţi vedea toată ţara!”.
Un vector de promovare a imaginii României
Deşi editorii s-au adresat atât Ministerului Turismului, cât şi Ministerului de Externe pentru a-i sprijini în difuzarea revistei, care este un vector de promovare a imaginii României, nu s-au bucurat de interes din partea acestor ministere.
Prin găsirea unor parteneri instituţionali, publicaţia ar putea fi achiziţionată şi distribuită prin Centrele de Informare Turistică existente în fiecare judeţ.