Google
 
miercuri, 6 apr 2011 - Anul XVI, nr. 80 (4678)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7791 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,2931 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Iulius Mall Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video
Catalin MIHULEAC

Cătălin MIHULEAC


Trenurile morţii din România

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Pe căile ferate din România, nu se merge decât din rău în mai rău. De exemplu, distanta dintre Iaşi şi Bucureşti am străbătut-o, la finele lunii martie, cu rapidul, în şapte ore şi jumătate, plus inevitabilele minute de întârziere. Cu cinci ani in urmă, acelaşi drum necesita şase ore de mers; iar acum un deceniu şi jumătate, trenul intercity dovedea cei circa 400 de kilometri în exact 5 ore.

Trenul rapid Iaşi-Bucureşti şi cele şapte ore şi jumătate dintre Iaşi şi Bucureşti, plus întârzierea, variabilă de la zi la zi… Cum îi poţi spune „tren rapid” unei asemenea tărăboanţe nefericite? Peste exact trei zile de la acest drum inuman, aveam să parcurg, cu TGV-ul, distanţa de 350 de kilometri dintre Paris şi Liege, în doar 2 ore şi 10 minute.

Informându-mă ieri, am aflat că trenurile româneşti circulă, în momentul de faţă, abia cu viteza medie pe care o atingeau în perioada interbelică… Doar de atâta sunt în stare şinele.

N-are nici un sens să aşteptăm extrădarea lui Necolaiciuc - de acolo, din puşcăria FBI, unde zace cu orificiile ferfeniţă, fiindcă 80 la sută dintre deţinuţii din ţara americană cunosc pe pielea lor violul la duşuri - pentru a ne explica de ce modernizarea căilor ferate nu a început exact cu aceste şine. Probabil că nu era la mijloc un comision destul de atrăgător, dar sunt de acord cu dumneavoastră că nici Necolaiciuc nu s-a numit singur în funcţia înaltă, pe care a ocupat-o în minister. Cineva l-a pus acolo.

Aş mai avea doar o mică, o foarte mică observaţie. Şoselele din ţara noastră sunt aşa cum sunt, la fel şi căile ferate. Se vede că ministru al Transporturilor a fost cine a fost. Plus, să nu uităm, una dintre pupezele sale de bază.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Trenurile morţii din România.
 Vizualizări articol: 443 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 5 voturi
Trenurile morţii din România5.055

Shopping City Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Alte articole semnate de:
Cătălin MIHULEAC
Cătălin MIHULEAC
Mircea Radu IACOBAN
Mircea Radu IACOBAN

 

 

Optik Tataru - Servicii Optica Medicala Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei