TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 6 aug 2009 - Anul XIV, nr. 182 (4168)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9261 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0937 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video
Mircea Radu IACOBAN

Mircea Radu IACOBAN


Să vezi şi să nu crezi!

Efemeride

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Ca orice pescar care se respectă, nu intru în magazinele ce vând peşte. Nu de alta, dar mă vede cineva şi se duce de râpă tot prestigiul în branşă, clădit prin decenii de suferinţă pe malul bălţii. Am făcut-o doar pentru că un afiş dintr-o vitrină mi-a vestit comercializarea unei noi specii de ciprinid: CRAP NAKED. Şi cum pescarul autentic trebuie să fie la curent cu noutăţile în materie de populare a bălţilor, am intrat, cerând vânzătoarei, desigur, „crap naked”. „Alegeţi-vă unul” – mi-a arătat bazinul cu peştani înotând leneş, toţi din binecunoscuta specie cu solzi puţini şi rari, numită pe româneşte, din moşi-strămoşi, CRAP OGLINDĂ. „Acum le zice aşa, CRAP NAKED, adică, în pielea goală.” Corect: în engleză, „naked” chiar asta înseamnă. Constatând că, în numele globalizării, ciortanii din iazul Glâmboaca s-au englezit peste noapte, am hotărât să nu pun murături pentru iarnă până ce n-apare VARZA WHITE.
 

*
 

Mă tem că prea ne-am năpustit asupra „loviturii cu cotul”, sancţionând cu galben abaterea mâinii, oricât de nevinovată, către ceafa adversarului. Încercaţi un salt de barem jumătate de metru şi veţi constata că, până la aterizare, este obligatoriu să vâsliţi cu braţul în lateral pentru recăpătarea echilibrului. Însăşi dinamica saltului impune respectiva mişcare, că doar n-o să aterizaţi cu mâinile lipite. Sigur că se cuvin drastic sancţionate loviturile golăneşti intenţionate (cazul Culio). Dar a penaliza orice abatere a braţului în lateral, acuzând-o de intenţie necurată, este curată exagerare.
 

*
 

Din nou, comentatorii sportivi de la radio şi tv strică limba română. După mutarea abuzivă a accentului numelor proprii terminate în „iu”, după înlocuirea, la fel de abuzivă, a lui „ca” prin „ca şi”, a mai apărut o prostioară incultă, repede preluată de cei cu firavă ştiinţă a gramaticii: abuzul de „către”. După cum bine auziţi în difuzoare, mingea nu mai este trimisă DE Popescu, ci DE CĂTRE Popescu, şi nu mai este primită de Ionescu, ci DE CĂTRE Ionescu. De unde şi până unde? De ce, oameni buni? Interesant este că nici CNA, nici lingviştii Academiei, cu reacţii întârziate, nu par a observa noua buruiană din vorbirea românilor. Abia s-au hotărât să treacă abuzul de „ca şi” pe lista incorectitudinilor flagrante. Iar despre acest ridicol „ca şi” noi am scris încă în urmă cu aproape doi ani…
 

*
 

Am trecut, vara asta, de 12 ori prin Gura Humorului, într-un sens şi-n celălalt. De fiecare dată, am zăcut în aşteptare lungi răstimpuri la podul în eternă reconstrucţie din centrul oraşului. Niciodată n-am zărit pe-acolo picior de muncitor. Ca şi, în ultima vreme, la podeţele pe jumătate dărâmate dintre Frasin şi Molid. Aud că a fost şi dl. Flutur pe acolo, punând, cum se zice, piciorul în prag. Sper să fie cu folos. Dar marile gâtuiri ale circulaţiei rutiere în plin sezon turistic nu pe-acolo se produc, ci la intrarea în Gura Humorului, unde taman acum se reface covorul asfaltic. Ultima dată (sâmbăta trecută) coada de maşini trecea de doi kilometri în amândouă sensurile, iar timpul de aşteptare depăşea 20 de minute (dacă nu prindeai şi a doua schimbare a stopului).
Când, fericit de apariţia verdelui, am luat-o iavaş-iavaş spre Humor, din sensul celălalt a apărut o salvare. Pe unde să treacă? În dreapta, asfalt proaspăt turnat, în stânga, interminabila coadă de maşini. Ne-am tras, după manevre complicate, fiind bară în bară, cu o roată în şanţ. Şi s-a mai scurs un sfert de ceas… Întrebare: astfel de lucrări, probabil, necesare într-un punct atât de aglomerat, unde se înmănunchează drumuri importante, n-ar trebui să se execute oricând, dar nicidecum în vârf de sezon? Ca să nu mai vorbim despre faptul că asfaltul proaspăt turnat între Umor şi Frasin are, de acum, găuri cât ligheanul!

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Efemeride.
 Vizualizări articol: FLOOD/SPAM | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 10 voturi
Efemeride5.0510

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Alte articole semnate de:
Cătălin MIHULEAC
Cătălin MIHULEAC
Mircea Radu IACOBAN
Mircea Radu IACOBAN

 

 

Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei