Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 27 iul 2021 - Anul XXVI, nr. 173 (7785)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   6 imagini |   ø fişiere video

Despre mediere printre valuri de Atlantic

Recent (5-12 iulie a.c.) a avut loc ultima întâlnire de proiect Erasmus+ Deliberative Mediator Leader Students (2018-1-TR01-KA229-059667-6), proiect finanțat de Comisia Europeană și coordonat de colegii de la Ziya Gökalp Ortaokulu, din Hendek-Sakarya, Turcia. Teoretic, această întâlnire ar fi trebuit să se desfășoare anul trecut, căci el a fost aprobat pentru perioada 2018-2020, dar pandemia provocată de SARS-Cov 2 a făcut ca termenul activității să fie prelungit cu un an.

Școala gazdă a fost Colegio de Educación Infantil y Primaria  Tagoror din Santa Cruz de Tenerife, o școală micuță, dintr-un cartier sărac al capitalei insulei canariene. Clădirea școlii, construită în epoca franchistă, aduce aminte mai degrabă de o închisoare cu gratiile ei de la ferestre, cu verdele - pușcărie de pe pereți, cu balconul de deasupra intrării, balcon din care salutau șefii franchiști, așteptând ca și elevii să răspundă așișderea, cu o curticică interioară (patio) în care elevii ies în pauze,  Impresia aceasta de clădire militară e moderată, e încălzită, însă, de oameni calzi, care-și dedică și acum, în perioada vacanțelor, lucrului cu copiii în cadrul școlii de vară, activitate finanțată în totalitate de autoritatea locală (Spania e împărțită în mai multe provincii autonome, Canarias fiind una dintre ele), autoritate care oferă vouchere de masă pentru toată vara  pentru numeroși copii ai cartierului, micuța școală gestionând programul acesta pentru zona ce îi e arondată. Fără acest sprijin, numeroși copii ar avea de suferit efectiv de foame. Mulți dintre ei sunt copii ai unor imigranți recent ajunși în capitala insulei Tenerife, oameni care nu au nici un fel de venit, care nu cunosc limba și care supraviețuiesc cu greu.

Dintre acești oameni se distinge figura calmă și blândă a doamnei Anabel Moreno Toste, directoarea școlii, și soțul ei, Julio. Ei au pregătit un program foarte complex pentru partenerii din cele șase școli partenere. Nu a fost chiar simplu de gestionat întâlnirea de proiect, având în vedere că a fost o întâlnire mixtă, unii parteneri fiind prezenți fizic (România, Polonia și, firește, Spania), alții doar online - Turcia, Italia și Grecia. Cu toate acestea, gazdele au realizat un program complex, combinând activități de cunoaștere a mediului geografic, a patrimoniului cultural, a evoluției istorice, a realităților economice actuale ale comunităților canariene, cu activități specifice proiectului : prezentarea modului în care fiecare partener și-a realizat sarcinile de lucru stabilite la întâlnirea precedentă, schimbul de bune practici, prezentarea rezultatelor unor chestionare, discuții despre produsele finale ale proiectului, despre realizarea obiectivelor propuse și despre rapoartele finale etc.

Echipa noastră  a prezentat materiale de foarte bună calitate, toți partenerii apreciind nu doar calitatea acestora, ci, mai ales, faptul că au fost realizate de copiii implicați în proiect, copii care au răspuns la chestionare, care au luat interviuri colegilor lor și cadrelor didactice, copii care au montat apoi materialul filmat într-un filmuleț de un sfert de oră, demonstrând implicare, seriozitate, responsabilitate, creativitate, precum și dexterități și abilități tehnologice firești pentru noua generație. S-au exprimat opinii pozitive despre impactul acestui proiect asupra organizațiilor școlare partenere, despre nevoia de mediere și de implicare a copiilor în rezolvarea situațiilor tensionate care apar în colectivele școlare, despre creșterea rolului și autorității lor în rândul colegilor, despre satisfacția mediatorilor care reușesc să înlăture  norii de furie de pe frunțile și din comportamentul colegilor lor. S-a exprimat, firește, și tristețea provocată de blocarea nu doar a derulării proiectului, ci și a întregii activități școlare, dar și hotărârea de a continua activitatea în anii care vin.

S-au exprimat și regrete, firește, pentru că s-a încheiat un proiect care ne-a deschis noi orizonturi, ne-a adus noi prieteni, ne-a făcut mai înțelepți. Și s-au creionat perspectivele unor viitoare colaborări.

(Prof. Oltea Prelucă, Școala Gimnazială „Ion Creangă” Suceava)

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Despre mediere printre valuri de Atlantic.
 Vizualizări articol: 1101 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Despre mediere printre valuri de Atlantic0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei