Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 30 aug 2019 - Anul XXIV, nr. 202 (7203)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Colţul cititorului

Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc - Primul an de proiect european Erasmus+ ”GAMES OF A LIFETIME (GOAL)”

Şcoala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc, în parteneriat cu şcoli din Franţa (College Edouard Lucas), Spania (Colegio Divina Maestro), Italia (Istituto Comprensivo S.Bagalino), Macedonia (Opshtinsko Osnovno Uchilishte Kocho Racin Kumanovo) şi Portugalia (Agrupamento Daescolas Virginia Moura), derulează proiectul european ERASMUS PLUS KA229 - parteneriat de schimb interşcolar cu titlul ,,GAMES OF A LIFETIME”. Coordonatorii de proiect la nivelul Şcolii Gimnaziale ,,George Voevidca” sunt prof. Tudose Anca (matematică) şi prof. Băcanu Lăcrămioara (director). Grupul ţintă este format din elevi de gimnaziu cu vârsta de 12-15 ani. Acest proiect este finanţat din fonduri europene dedicate parteneriatelor strategice în domeniul şcolar, grantul fiind în valoare de 22.598 de euro. Activităţile se derulează pe perioada a doi ani (2018-2020) şi constau în mobilităţi elevi-profesori, activităţi derulate în cadrul fiecărei şcoli partenere şi activităţi comune online, bazate pe utilizarea jocului ca metodă didactică activ-participativă.

Obiectivele principale ale proiectului sunt:

- Îmbunătăţirea cooperării între elevi, atât în cadrul şcolii, cât şi cu elevi din ţările partenere, respectând diversitatea şi diferenţele culturale;

- Optimizarea calităţii educaţiei prin integrarea metodelor moderne, cu accent pe utilizarea jocului ca strategie didactică;

- Creşterea gradului de implicare în educaţie a grupurilor dezavantajate, promovarea incluziunii sociale a elevilor cu nevoi speciale;

- Creşterea în rândul elevilor a încrederii de sine, a motivaţiei în învăţare şi dezvoltarea unor abilităţi ce constituie premise ale orientării profesionale;

- Creşterea gradului de implementare a metodelor moderne în educaţie;

- Creşterea gradului de utilizare a platformelor educaţionale şi a mijloacelor electronice în procesul didactic;

- Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice şi TIC în rândul elevilor, profesorilor şi părinţilor.

         

În vederea atingerii acestor obiective, în primul an de proiect s-au derulat activităţi la nivel naţional şi internaţional, axate pe utilizarea jocului ca strategie didactică, schimbul de bune practici cu partenerii de proiect, diseminarea proiectului şi realizarea de materiale şi resurse educaţionale.

La nivel internaţional s-au derulat trei mobilităţi: Franţa (noiembrie 2018), Spania (martie 2019) şi Macedonia (mai 2019). În cadrul acestor mobilităţi au fost prezentate materiale despre ţările şi şcolile partenere, sistemele educaţionale, jocuri tradiţionale, precum şi moştenirea culturală a acestora. În urma fiecărei prezentări s-au derulat jocuri Kahoot cu elevii, menite sa evalueze gradul de intercunoaştere între partenerii de proiect. Totodată, în vederea acumulării de informaţii privind ţara gazdă, au fost organizate jocuri tip Treasure Hunt în muzee, şcoli sau în aer liber. În cadrul mobilităţii din Spania s-au deschis Jocurile Olimpice ale proiectului, cu exemplificarea prin competiţii zilnice a jocurilor tradiţionale prezentate de fiecare partener. În cadrul mobilităţilor, elevii şi profesorii au participat la activităţi diversificate: jocuri sportive, jocuri de masă, jocuri electronice, vizite de documentare, întâlniri cu autorităţile locale şi regionale.

Tot la nivel internaţional s-a derulat activitatea intitulată ”Reading Challenge”, activitate ce a constat în a prezenta elevilor, la nivelul fiecărei şcoli, câte o poveste atractivă a fiecărei ţări partenere. Aceste poveşti au fost prezentate atât în format electronic (în limba engleză), cât şi în format audio (în limba naţională), iar elevii au votat povestea preferată. Tot prin vot la nivel internaţional a fost ales şi logo-ul proiectului, dintre lucrările elevilor realizate în cadrul Clubului Erasmus funcţional la nivelul fiecărei şcoli partenere. Elevii din Cluburile Erasmus au realizat şi un Dicţionar de buzunar cu expresii uzuale la nivel conversaţional şi cu expresii specifice jocurilor şi competiţiilor. Acest dicţionar conţine expresii în limbile naţionale ale fiecărei ţări partenere, expresii traduse şi în limba proiectului, limba engleză. Totodată, a fost conceput un ”Paşaport al unui bun cetăţean european”, conţinând reglementări civice comune sau specifice ţărilor partenere.

La nivel naţional, fiecare şcoală a derulat activităţi diverse de implementare a jocului în procesul didactic: lecţii prin joc didactic, lecţii prin joc electronic, competiţii Kahoot, activităţi în Cluburile Erasmus ce au constat în jocuri sportive, jocuri de masă, jocuri de construcţie, jocuri de creaţie.

Proiectul a devenit vizibil la nivel de şcoală prin crearea unui colţ Erasmus, unde au fost expuse rezultatele proiectului, prin crearea de link-uri între site-ul şcolii, site-ul eTwinning al proiectului: (https://twinspace.etwinning.net/71070/home) şi pagina de facebook a proiectului (https://www.facebook.com/GamesOfALifetime/), prin înfiinţarea Clubului Erasmus, unde s-au înscris toţi elevii doritori. Un număr mare de cadre didactice au fost implicate în proiect şi au organizat activităţi de predare prin joc.

La nivel local şi regional s-au organizat activităţi demonstrative în cadrul întâlnirilor metodice regionale, precum şi activităţi de proiect cu implicarea elevilor din alte şcoli. Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” a iniţiat protocoale de colaborare cu Şcoala Gimnazială Sadova şi Şcoala Gimnazială Pojorâta, precum şi cu clubul de robotică din cadrul Colegiului Naţional ”Dragoş Vodă” Câmpulung Moldovenesc, în vederea derulării de activităţi comune bazate pe învăţarea prin joc.

Proiectul se va derula şi în anul şcolar 2019-2020, urmând ca în acest ultim an să se desfăşoare trei mobilităţi: Portugalia, Italia şi România. Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” va fi şi în anul următor un partener activ, implicat şi va derula activităţi de proiect cu impact asupra elevilor, profesorilor şi comunităţii.

 

Prof. Anca Tudose, prof. Lăcrămioara Băcanu, Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc - Primul an de proiect european Erasmus+ ”GAMES OF A LIFETIME (GOAL)”.
 Vizualizări articol: 2270 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc - Primul an de proiect european Erasmus+ ”GAMES OF A LIFETIME (GOAL)”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei