La Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava a demarat, în luna noiembrie, proiectul internaţional Eurokeys, bazat pe un parteneriat între colegiul sucevean şi liceul francez „Jean Bart” din Dunkerque.
Obiectivele acestui parteneriat corespund viziunii de dezvoltare a instituţiei şcolare sucevene, care promovează orientarea demersului didactic spre o educaţie complexă, formală şi informală, spre cooperare şi solidaritate, prin parteneriate cu instituţii şcolare europene, acceptare şi valorizare a diversităţii culturale.
Astfel, un grup de elevi din instituţia şcolară franceză parteneră a participat la cursuri timp de o lună în Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava, aceştia familiarizându-se cu sistemul de învăţământ român, urmând ca, în ianuarie, corespondenţii lor români să fie integraţi o lună în sistemul educaţional francez. Elevii suceveni din clasele bilingve francofone, prin participarea directă la acest proiect, au reconfirmat rolul şi importanţa cunoaşterii limbii franceze în facilitarea accesului la acest tip de experienţă internaţională, la consolidarea dimensiunii europene în domeniul educaţiei. Elevii francezi participanţi au fost găzduiţi şi însoţiţi de corespondenţii lor români, urmărindu-se concomitent ameliorarea competenţelor de limbă franceză ale elevilor români, precum şi ameliorarea competenţelor de limbă engleză ale elevilor francezi care au fost coordonaţi de către echipa de profesori români de la Colegiul Naţional „Petru Rareş”. Elevii francezi au participat cu entuziasm şi au apreciat deschiderea echipei de profesori de la discipline lingvistice (toţi profesorii de limba engleză şi profesorii de limba franceză), dar şi de la disciplinele nonlingvistice care au susţinut în limba engleză cursuri de matematică, informatică, fizică, biologie.
De asemenea, elevii francezi au fost impresionaţi de nivelul înalt de competenţă ştiinţifică al elevilor români, de disponibilitatea şi dăruirea echipei profesorale, de ospitalitatea şi amabilitatea familiilor care i-au găzduit pe toată perioada.
Evident că activitatea elevilor este monitorizată şi evaluată în vederea recunoaşterii şi certificării competenţelor dobândite în context formal, dar şi informal, pe parcursul integrării în instituţia gazdă, de către fiecare profesor de specialitate, dar şi de către profesorii mentori Petronela Munteanu şi Georgeta Colăcel (limba franceză, respectiv limba engleză).
Iniţiatorii proiectului, prof. Fabrice Tondeur şi prof. Petronela Munteanu, îşi exprimă gratitudinea pentru cooperarea şi disponibilitatea demonstrate de coordonatoarele şi responsabilele parteneriatului, doamnele directoare Daniela Dungeanu şi Anca Greculeac, pentru colaborarea armonioasă între toţi cei implicaţi, elevi, profesori, părinţi.
O altă acţiune importantă în cadrul agendei parteneriatului franco-român este reprezentată de organizarea unei conferinţe internaţionale de fizică, „Timpul în fizică”, care va fi susţinută în limba engleză de către profesorul universitar Benoît Dépret (cu angajare şi la liceul partener), la care sunt invitaţi elevi, profesori de specialitate, părinţi, membri ai comunităţii locale.