Google
 
joi, 5 iul 2018 - Anul XXIII, nr. 148 (6858)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6639 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1179 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

15 elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava au vizitat Budapesta şi Viena prin proiectul european „Move2Learn, Lean2Move”

În perioada 16-23 iunie, 15 elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava au descoperit patrimoniul cultural al oraşelor Budapesta şi Viena şi au desfăşurat activităţi de educaţie incluzivă la Central European University, Budapesta.

„Move2Learn, Learn2Move” este un proiect al Comisiei Europene pentru educaţie. Cu ocazia aniversării a 30 de ani de proiecte/activităţi Erasmus, elevii eTwinning au posibilitatea de a călători şi de a descoperi Europa. Obiectivul iniţiativei este de a oferi tinerilor ocazia de a afla în mod nemijlocit ce înseamnă să trăieşti în Europa, de a observa impactul pozitiv pe care Uniunea Europeană îl are asupra vieţii cetăţenilor europeni şi a vecinilor săi. Pe lângă faptul că descoperă alte culturi, participanţii devin mai atenţi la amprenta de carbon a mijloacelor de transport din călătoria lor, dat fiind că trebuie să respecte un prag maxim al emisiilor de CO2.

Excursia a fost câştigată în urma unei selecţii efectuate de Comisia Europeană pentru educaţie, proiectul „À vos tableaux!” desfăşurat de echipa de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava îndeplinind exigenţele prevăzute în formularul de candidatură. Criteriile au vizat mai multe domenii, dintre care amintim: inovaţia pedagogică, integrarea curriculară, utilizarea tehnologiei, măsura în care proiectul şi excursia respectă dimensiunea incluzivă.

Elevii eTwinning de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, care au participat la proiectul eTwinning „A vos tableaux!” răsplătit cu Certificatul naţional de calitate,sunt: Acatrinei Daniel, Caragea Daniela-Iustina, Cojocaru Alexandra-Magdalena, Dumitrescu Ana-Beatrice, Florişteanu Bianca-Florentina, Lămăşanu Valentin, Popovici Ioana, Rotaru Laura-Raluca, Titi Magdalena-Viorica (clasa a XI-a C), Anton Ciprian-Alexandru, Fărtăiş Teodora, Golofca Răzvan, Lăpuşneanu Ruxandra (clasa a XI-a D), Crîşmariu Andrei-Constantin (clasa a XI-a F), Maciuc Ionela-Clara (clasa a X-a A). Proiectul a fost coordonat de doamnele profesoare Hetriuc Maria-Cristina şi Cuşnir Rahila.

Aşadar, proiectul „A vos tableaux!” a vizat călătoria la Budapesta şi la Viena. Echipa a ales destinaţiile dorind să descopere cele două capitale, cu patrimoniul lor turistic impresionant, încărcat de semnificaţii istorice şi culturale, dar şi ritmul vieţii moderne legat de mijloacele de transport, orarul magazinelor şi programul obişnuit al unui cetăţean european. Elevii au vizitat câte o universitate din cele două capitale şi s-au proiectat într-un posibil viitor de student în Uniunea Europeană.

Dimensiunea incluzivă a proiectului a fost unul dintre factorii-cheie ai excursiei şi ai proiectului: „Incluziunea transformă sala de clasă în mapamond, iar mapamondul în sala noastră de clasă”. Educaţia promovează incluziunea ca valoare fundamentală, în raport cu alte valori democratice, cum ar fi cetăţenia activă, solidaritatea, egalitatea, diversitatea. În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii  Departamentului Civic Engagement al Central European University, Budapesta, elevilor li s-au prezentat activităţile desfăşurate de studenţi, care transformă  dimensiunea incluzivă într-o noţiune inerentă modului de acţiune al individului şi al şcolii. Prezentările s-au transformat în dezbateri şi în schimburi de bune practici. Elevii români au pregătit, la rândul lor, documente PowerPoint ilustrative pentru acţiunile lor incluzive: poze din vizitele la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava, de la activităţile Clubului de Educaţie pentru Democraţie „Betzavta” etc. Concluzia dialogului a venit în mod firesc, elevii conştientizând că modul de gândire incluziv ar trebui să devină o caracteristică a oricărui tip de educaţie.

Aşadar, atât proiectul, în general, cât şi excursia, în particular, au avut numeroase beneficii: îmbogăţirea cunoştinţelor despre viaţa de student şi despre activităţile specifice acestei perioade; descoperirea istoriei şi a artei celor două popoare; exersarea abilităţilor de limbă în situaţii reale de comunicare, într-un mod activ şi practic; interpretarea unei hărţi şi descoperirea modului de organizare a unui mare oraş (transport, instituţii, magazine etc.).

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 15 elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava au vizitat Budapesta şi Viena prin proiectul european „Move2Learn, Lean2Move”.
 Vizualizări articol: 893 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
15 elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava au vizitat Budapesta şi Viena prin proiectul european „Move2Learn, Lean2Move”0.05

Iulius Mall Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei