Colegiul Silvic “Bucovina” a început derularea mobilităților şcolare de formare a cadrelor didactice din cadrul proiectului Erasmus+, KA1 “Promovarea egalității de şanse în educație prin dezvoltarea competențelor cheie la nivel european”cu primele două fluxuri de cadre didactice dintre cele cinci prevăzute în cadrul proiectului, care se va desfăşura în perioada 2017-2019. În perioada 28 octombrie – 4 noiembrie trei cadre didactice ale colegiului au participat la cursul de formare: “Preventing Early School Leaving”, activitate desfăşurată de furnizorul de curs Skupina Primera la Ljubljana, Slovenia, iar în perioada 13 noiembrie – 17 noiembrie alte patru cadre didactice au participat la cursul de formare: "Inclusive education: tackling with classroom diversity and early school leaving" furnizat de IDEC Training Centre, Glyfada Grecia. Cursul desfăşurat la Ljubljana s-a axat pe identificarea comportamentelor care au ca efect părăsirea timpurie a şcolii, prezentarea de metode eficiente de abordare a copiilor cu CES, introducerea în programul BASE (Building Authentic Self-Esteem), un program care răspunde nevoii de ridicare a stimei de sine atât la elevi, cât şi la profesori, construirea încrederii în sine prin intermediul celor cinci elemente: securitatea, identitatea, apartenența la un grup social, stabilirea unui scop, competențele personale. O atenție sporită a fost acordată modului de comunicare cu părinții elevilor (tehnici de ascultare şi oferire de feed-back), sprijinirea părinților în stabilirea unor scopuri şi în pregătirea unui plan de acțiune pentru crearea independenței şi responsabilității copiilor lor. În derularea cursului s-au înscris activități de lucru în echipă, jocuri de rol, discuții, sfaturi de specialitate şi exemple de bună practică. Cursul a fost captivant prin modul de abordare a relației profesori-elevi-părinți şi aplicabilitatea sa pentru nevoia constatată la nivelul şcolii noastre pentru implementarea acestui proiect, cea de incluziune a elevilor din medii dezavantajate pentru a preveni părăsirea timpurie a şcolii. La cursul desfăşurat în Glyfada, cei patru profesori participanți s-au familiarizat cu utilizarea tehnicilor de predare, învățare şi evaluare care să răspundă nevoilor individuale ale elevilor, înțelegerea şi susținerea elevilor cu dificultăți de învățare, construirea planurilor de dezvoltare individuală, proiectarea curriculei şi lecțiilor pentru a susține toți elevii, colaborarea cu comunitatea şi cu părinții pentru a sprijini toți elevii, dar şi dezvoltarea de abilități manageriale care cuprind incluziunea şi previn abandonul şcolar. Pentru managerul şcolii, cursul a fost util pentru a concepe dezvoltarea unui plan de acțiune în şcoală pentru clasele care se confruntă cu probleme de incluziune, dar şi pentru identificarea unor factori de susținere care pot ajuta şcoala în efortul de a realiza un învățământ bazat pe egalitate de şanse şi oferirea unui mediu educational adaptat nevoilor de dezvoltare personală şi profesională a elevilor în condițiile actuale.