La Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” a avut loc vineri, 18 martie, activitatea denumită „Jocuri ludice cu paraşuta curcubeu”, în cadrul proiectului ,,CES - Comunicare – Empatie –Suport“, coordonat de dna profesoară Camelia Cuţui. Activitatea s-a desfăşurat în sala de sport a şcolii noastre şi s-a desfăşurat pe cinci ateliere de lucru în care am antrenat elevii în jocuri interesante care dezvoltă atenţia, capacitatea de interacţiune şi, nu în ultimul rând, spiritul ludic.
Proiectul este pe domeniul educaţie civică, iar elaborarea sa a plecat de la necesitatea integrării elevilor cu dificultăţi de învăţare şi adaptare. Proiectul îşi propune transformarea diferenţelor care pot crea separarea şi izolarea elevilor în cauză în avantaje concretizate în promovarea bogăţiei şi a diversităţii experienţei educative care rezultă din aceste diferenţe. La acest proiect au participat 25 de elevi cu CES de la şcolile gimnaziale „Ion Creangă”, Nr. 1, 4 şi 10, cadrele didactice Oltea Prelucă, Carolina Alecu, Olga Ignătescu, Crenguţa Grosar şi bibliotecara Geanina Bernicu, precum şi un grup de elevi voluntari de la şcoala noastră.
Activităţile propuse dezvoltă abilităţile de comunicare, de lucru în echipă, de schimb de experienţă, dezvoltă de asemenea competenţele practice şi abilităţile de pre-profesionalizare. Proiectul a debutat în decembrie, iar activităţile propuse în fiecare lună sunt: 1) Atelier de lucru pentru valorificarea creativităţii elevilor, 2) Realizarea expoziţiei “Diferenţele ne unesc, nu ne separă”, 3) Jocuri ludice cu paraşuta curcubeu, 4) Concursul ,,Să fii pentru o zi actor”, citirea şi interpretarea unui text,5) Realizarea de aranjamente florare şi apoi realizarea unei expoziţii cu vânzare. Ultima activitate din proiect, care se va desfăşura în luna mai, intitulată „Pâinea bunicii făcută de mine”, constă în organizarea unui atelier de lucru ce-şi propune participarea directă a copiilor la plămădirea pâinii, implicarea lor în frământarea şi coacerea ei. Activitatea se va desfăşura în parteneriat cu firma Kaufland.
Proiectul urmăreşte să obţină schimbări pozitive în comportamentul elevilor din grupul-ţintă, în acord cu nevoile lor de relaţionare, comunicare şi integrare în colectivitate. Prin activităţile comune derulate pe parcursul proiectului, elevii parcurg atât un demers de autocunoaştere, cât şi unul de cunoaştere a celorlalţi, înţelegând astfel că fiecare individ este diferit, dar că tocmai diferenţele pot să apropie prin valorile lor intrinseci: noutate, varietate, originalitate, oportunitate de descoperire şi valorificare a potenţialului propriu prin comparaţie constructivă. Astfel, elevii vor reuşi să elimine în mare parte, dacă nu total, inconvenientele ce le afectează procesul de integrare în colectivitatea mai mică a şcolii şi, mai târziu, în comunitatea locală.
Prof. Camelia Cuţui