La orice oră din zi sau din noapte, indiferent de anotimp, de îndată ce ieşim din casă, ne trezim în iureşul circulaţiei rutiere. De aceea, se impune cunoaşterea şi respectarea unor reguli de circulaţie de la cea mai fragedă vârstă, deoarece copiii reprezintă categoria socială care trebuie supravegheată mai mult de părinţi, de cadre didactice şi monitorizată îndeaproape de poliţie.
În acest sens, o mare responsabilitate revine educatoarei, învăţătoarei, pentru a oferi copiilor prin activităţile desfăşurate cunoştinţe în domeniul prevenirii accidentelor.
Colaborarea dintre grădiniţă, şcoală şi poliţie o reprezintă lansarea parteneriatului „Stop accidentelor! Viaţa are prioritate” ce are drept scop învăţarea unor reguli de circulaţie şi prevenirea accidentelor în rândul copiilor.
Am iniţiat acest proiect de colaborare pentru a pune bazele necesare integrării în viaţa socială precum şi a unor reguli de securitate personală, protejarea copiilor de accidente prin cunoaşterea regulilor de circulaţie rutieră. Preşcolarii şi şcolarii cuprinşi în acest parteneriat vor învăţa de la poliţişti reguli de circulaţie, cauze care duc la producerea accidentelor şi modalităţi de a evita aceste accidente, cunoaşterea locurilor de joacă şi respectarea regulilor de circulaţie în apropierea lor, consolidarea deprinderilor corecte de circulaţie, sistematizarea şi aprofundarea cunoştinţelor cu privire la educaţia rutieră.
Copiii de la Grădiniţa pregătitoare “Piticot” Adâncata, educatoare Doina Grosu, şcolarii de la clasa I, institutor Lavinia Palaghianu şi agentul de poliţie Cătălin Haucă au colaborat în cadrul parteneriatului încheiat între grădiniţă, şcoală şi poliţie, au împărţit inimioare cu diverse sloganuri care să-i determine pe conducătorii auto să reducă viteza, protejând vieţile omeneşti şi evitând accidentele pe drumurile publice. Copiii i-au rugat pe şoferi să circule cu mai multă prudenţă în dreptul şcolilor şi al spaţiilor de joacă. Dacă la primele întâlniri cu poliţiştii copiii au fost reticenţi, pe parcursul desfăşurării activităţilor au înţeles că aceşti poliţişti le vor doar binele şi veghează pentru liniştea lor.
Consider că cele mai adecvate mijloace de realizare a educaţiei rutiere reprezintă, de fapt, o sarcină profesională care trebuie îndeplinită de către fiecare cadru didactic în vederea protejării micului pieton.
Educatoare G.P.N. ”Piticot” Adâncata, Doina GROSU