BMW a lansat un pachet de tehnologii avansate menite să arate că mașinile premium pot fi eficiente și deopotrivă dinamice. Grupate în pachetul Efficient Dynamics, sistemele au reușit să creeze imaginea unui automobil cât mai aproape de mașina ideală. Anul acesta se împlinesc șase ani de la lansarea programului care urmărea în paralel reducerea consumului de combustibil și îmbunătățirea performanțelor dinamice.
Tehnologiile Efficient Dynamics aveau să fie introduse consecvent, în echiparea standard, pentru toate modelele din gama BMW și să fie dezvoltate constant.
Mulțumită acestui program, BMW a fost singurul producător care a reușit să respecte angajamentul ACEA, de reducere a emisiilor flotei de modele cu 25% între 1995 și 2008, depășind această cifră cu două puncte procentuale.
Următorul obiectiv este de a reduce emisiile cu încă 25% în intervalul 2008 și 2020.
În prezent, Effcient Dynamics cunoaște două direcții de dezvoltare: optimizarea automobilelor convenționale, propulsate cu motoare de ardere internă și soluții revoluționare pentru emisii zero, așa cum este cazul gamei BMW i pregătită pentru lansarea mondială în acest an.
Recuperarea energiei la frânare, Auto Start-Stop, indicatorul treptei de viteze recomandate, comutatorul Driving Experince Control cu funcția ECO PRO, managementul inteligent al unor componente auxiliare precum pompa de apă sau direcția asistată electric, toate acestea sunt deja elemente consacrate de ani buni ale Efficient Dynamics. O serie nouă de tehnologii debutează pe noile modele BMW Group.
Gama extinsă de tehnologii Efficient Dynamics este în continuă expansiune. În prim plan se află motoarele TwinPower Turbo. Această denumire desemnează combinația între injecția directă (High Precision Injection) la benzină sau Common Rail (pentru diesel) și controlul alimentării cu aer (turboalimentare și tehnologii precum Valvetronic, Dublu-VANOS, geometrie variabilă a turbinei). Propulsoarele sunt susținute de o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau de o cutie automată cu opt trepte.
Optimizarea aerodinamică joacă, de asemenea, un rol tot mai important. Cele mai noi dezvoltări în această direcție sunt Air Curtain și Air Breather, pentru controlul curgerii de aer în zona roților față și Aeroblades, disponibile pe noul BMW X5, elemente instalate pe montantul C, în dreptul lunetei.
Reducerea masei este o altă direcție majoră în dezvoltarea modelelor BMW Group. Cea mai importantă inovație în acest sens este folosirea platformei LifeDrive pentru modelele BMW i care combină un șasiu din aluminiu cu o caroserie construită din fibră de carbon în combinație cu panouri de plastic. BMW i3 este astfel primul automobil din lume care folosește la scară industrială fibra de carbon.