Hyundai face pași siguri în domeniul tehnologiilor care permit motoarelor să aibă emisii mai curate. Pe piața europeană producătorul sud-coreean a lansat primul SUV cu propulsie turbodiesel cu amprenta Euro 6. Versiunea cu patru cilindri și injecție directă de combustibil 2.0 CRDI de 150 cai putere este prezentă pe vârful de gamă Santa Fe și se încadrează deja în viitoarele norme de poluare.
Câteva modificări aduse sistemelor și blocului motor au permis diminuarea noxelor.
Versiunea Santa Fe 2.0 CRDi dispune de un sistem turbo cu geometrie variabilă și control electronic ce injectează aer proaspăt în camera de combustie, înainte ca injectoarele cu solenoid să pompeze combustibilul la o presiune de 1600 bari.
Grație acestor schimbări motorul dispune de cuplu maxim de 383 Nm în intervalul 1800 – 2500 de turații.
Propulsorul diesel îndeplinește standardul de emisii Euro 6 cu ajutorul unui sistem EGR de joasă presiune ce folosește o valvă specială pentru a trimite gazele arse înapoi în camera de combustie.
Prin scăderea temperaturii de ardere cu ajutorul unui dispozitiv special de răcire și controlul concentrației de oxigen, poate fi suprimat volumul oxizilor de azot (NOx).
Cu un consum mediu de carburant de 6,1 litri la 100 de kilometri, Santa Fe 2.0 CRDi se poziționează în clasa B de eficiență, fiind de altfel unul din cele mai eficente modele SUV de talie medie de pe piața europeană.