Skoda a reinventat segmentul mic odată cu apariția unui model atipic ce sintetizează esența movolumelor. După ce și-a demonstrat calitățile cu care a fost înzestrat, Roomster vrea să își declare și competențele în materie de eficiență. Prin intermediul versiunii GreenLine, modelul urban de familie pune un accent deosebit pe economia de combustibil și grija față de mediu.
Modelul eco poate fi livrat cu o singură motorizare, unitatea 1.2 TDI echipată cu filtru de particule.
Pentru a-și respecta statutul de versiune economică, Roomster GreenLine a adoptat câteva tehnologii specifice, precum sistemul start/stop și cel de frânare regenerativă prin intermediul căruia energia cinetică este transformată în energie electrică pentru încărcarea bateriilor.
O serie de măsuri suplimentare, echiparea trenului de rulare cu anvelope cu rezistență redusă la rulare, montarea un sistem pentru condus cât mai ecologic, șasiul cu un coeficient aerodinamic îmbunătățit, și-au dat concursul pentru a coborî consumul la un nivel minim.
Consumul în ciclu combinat de doar 4,2 litri și rata emisiilor se situează la 109 de g/km de dioxid de carbon situează Roomster GreenLine la loc de cinste, fiind modelul cel mai mic consum din segmentul său.
Performanțele se datorează unei scheme deja clasice ce include o motorizare turbodiesel de capacitate mică, sisteme de reducere a combustibilului, optimizări aerodinamice și la frecarea cu asfaltul.
Consumul extraurban este de numai 3,7 litri/100 km în timp ce în oraș modelul are nevoie în medie de 5 litri pentru 100 de kilometri.
Sub capotă se află noua motorizare TDI cu trei cilindri ce produce 75 de cai putere și un cuplu maxim de 2.000 rpm. Unitatea cu o cilindree de 1,2 litri este cuplată la o cutie manuală cu cinci trepte, asupra căreia nu s-au efectuat modificări.