Mazda face diferenţa în industria automobilistică prin filozofia de design Zoom-Zoom şi roadsterul MX-5. Ultimul a devenit un element de referință pentru segmentul din care face parte în decursul a două decenii. Micul model japonez se apropie de o nouă generație, dar până atunci modelul actual se bucură de câteva retușuri acordate la maturitate.
Blocurile optice sunt neatinse, cu un mic amendament la partea de jos unde farul a fost alungit. Pragurile sunt uşor evazate iar spoilerul - îmbunătăţit aerodinamic, s-a debarasat de semnalizatoare, în timp ce proiectoarele de ceaţă, încadrate de un material din plastic negru, sunt găzduite într-un locaş ce imită forma blocurilor optice.
Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv şi dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-şi menţină poziţia deţinută în prezent pe piaţă.
La partea de propulsie, oferta este neschimbată, gama agregatelor fiind formată din unităţile pe benzină de 126 cai putere şi 160 cai putere. Cutia de viteze manuală cu 6 rapoarte disponibilă pe motorul de 2.0 litri a fost revizuită pentru ca trecerea de la o treaptă la alta să fie mai lină şi confortabilă.
Pentru prima oară clienţii europeni pot alege în cazul transmisiei, şi o cutie automată cu 6 rapoarte, aceasta având o opţiune care permite schimbarea manuală a treptelor de viteză.
Îmbunătăţirile aduse versiunii roadster coupe cu pavilion escamotabil din metal, sunt destul de puţine ele fiind resimţite la interior, unde nivelul decibelilor a fost diminuat simţitor.
Mazda a izolat zona suspensiilor şi plafonului cu un material special, reuşind să reducă zgomotele în timpul mersului, prin aceasta asigurând şi un grad sporit de confort psihic.