Lancia are din nou o limuzină de top în propria gamă. După o pauză de mai bine de zece ani, Thema a revenit în familia producătorului italian cu promisiunea de a ridica prestigiul mărcii premium. Sedanul de top are un preț de bază de 40.000 de euro.
Cele trei nivele de echipare, Gold, Platinum și Executive, vor încerca să mulțumească un public exigent, Lancia țintind spre clienții apreciatului trio A6 / Seria 5 / E-Klasse.
Limuzina italiană își surclasează adversarii la nivelul confortului interior, dimensiunile exterioare mai mari fiind suficiente pentru a crea un habitaclu relaxant și spațios. Construit pe aceeași platformă cu Chrysler 300, modelul italian Thema este și singurul care oferă pe toate versiunile tracțiune spate.
Din punct de vedere estetic, diferențele dintre modelul american și cel european sunt minime, partea frontală a noului Thema fiind mai sportivă prin adoptarea unui spoiler retușat ce include noi lumini pentru ceață și a grilei specifice Lancia.
Interiorul vine ornat cu piele Nappa și inserturi din lemn nature. Nuanțele alese cu grijă, antifonarea foarte bună a habitaclului, materialele calitative vor oferi o atmosferă caldă demnă de o limuzină de top. La acestea se adaugă sistemul infotainment Uconnect ce include navigaţie prin satelit, ecran tactil de 8,4 inci şi conectivitate cu periferice.
Partea de motorizare este completată de două unități diesel V6 de 3,0 litri ce produc 190 și 239 cai putere, la care se adaugă agregatul pe benzină de origine Chrysler, un V6 de 3,6 litri de 286 de cai putere dotat cu o transmisie automată cu 8 trepte. Versiunile pe motorină sunt echipate cu noua generație a sistemului de injecție directă și pot fi cuplate doar la o cutie automată cu 5 trepte.
Lancia Thema dispune de peste 70 de sisteme electronice, printre cele mai avansate fiind controlul adaptiv al vitezei ACC, care reglează viteza și frânează automat pentru a menține distanța de siguranță, şi tehnologia Blind Spot Detection de supraveghere a unghiului mort.