Ferrari are deja în portofoliu una din cele mai dezirabile mașini cu pavilion retractabil. Se numește 458 Spider și aduce tehnologii din Formula 1 adaptate pentru mașini de serie. Modelul înlocuiește vechiul 430 Spider și va fi disponibil în Europa de la 226.800 cu TVA.
Comparativ cu 458 Italia, versiunea cu pavilion retractabil costă cu 15% mai mult, cost generat de modificările aduse șasiului și caroseriei.
Decapotabila este primul supercar din lume cu un pavilion retractabil din aluminiu compus din două elemente.
Spre diferență de predecesorul său, care oferea un pavilion din pânză, 458 Spider dispune de un acoperiș realizat integral din aluminiu. Ferrari a venit cu idei noi și soluții proprii la construcția pavilionului cu masă ușoară, care în doar 14 secunde poate transforma cabrioletul într-un veritabil coupe.
Modelul este propulsat de același motor aspirat normal regăsit pe 458 Italia. Unitatea V8 de 4,5 litri generează 570 de cai putere și este cuplată la o transmisie automată Getrag cu 7 trepte. Cutia este dotată cu dublu ambreiaj și permite schimbări foarte rapide ale treptelor de viteză.
Datorită ranforsărilor suplimentare aplicate caroseriei, masa decapotabilei este ceva mai ridicată decât a coupe-ului din care derivă.
458 Spider atinge 100 km/h în doar 3,4 secunde și dezvoltă o viteză de top de 320 km/h.
Ferrari susține că supercarul decapotabil are nevoie de doar 11,8 litri de carburant la 100 km, nivelul emisiilor de dioxid de carbon fiind de 275 grame pe kilometru.