Audi a făcut imposibilul posibil. O mașină de oraș rapidă, agresivă, cu dotări din clasa lux la interior și arsenal tehnic din clasa sport, este exact ceea ce lipsea din portofoliul mărcii germane din Ingolstadt. Micul și banalul A1 se metamorfozează într-un supercar de buzunar ce se va poziționa la vârful unui segment unde nu există prea multă agitație.
Botezat A1 Quattro, noul model a fost creat pentru a descătușa energiile clienților urbani, care pot utiliza resursele mașinii pentru a ajunge mai repede la serviciu sau pe circuit.
Audi A1 Quattro este echipat cu un pachet de elemente speciale la exterior și interior, un motor puternic și poate da dureri de cap multor sportive de tradiție din clasa compactă. Acestea sunt câteva din motivele pentru care producția va fi limitată la 333 de exemplare, adică la fel ca și R8 GT.
Sub capota noului Audi A1 Quattro se află un motor de 2.0 litri ce produce 256 de cai putere și un demaraj de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Pentru prima dată A1 primește apreciatul sistem Quattro, tracțiunea integrală care conferă stabilitate și aderență maximă chiar și pe suprafețe ci aderență precară.
A1 Quattro este dotat cu discuri de frâne cu un diametru de 312 mm, sistem ESP cu modul sportiv și care poate fi decuplat total prin simpla apăsare a unui buton. Șasiul beneficiază de reglaje fine pe profilul sportiv al mașinii, direcția electrohidraulică extrem de precisă și suspensiile adoptate formând un pachet complex, adaptat la stilul și nivelul de performanță furnizat de motor.
Modelul măsoară 3,98 m lungime, 1,74 m lățime și 1,41 m înălțime, proporțiile fiind mai mari decât ale modelului din care derivă. Portbagajul asigură un volum standard de 210 litri, dar care poate crește până la 860 de litri prin rabatarea scaunelor spate.