Opel are suficientă experiență pentru a crea prin eforturi proprii o nouă citadină. Concluzia aparține oficialilor companiei, care au decis să pună capăt parteneriatului cu Suzuki. Încetarea colaborării cu partenerul japonez va avea ca efect mai multă independență în actul dezvoltării noului Agila.
Plănuită să apară spre sfârșitul anului 2014, a treia generație va fi și prima care se naște în urma unui proiect semnat 100% de Opel.
Primele două generații au mers mână în mână cu Suzuki Wagon R+ și ulterior Splash, ambele fiind fabricate la uzina deținută de marca niponă în Ungaria. Acum în discuție intră o nouă locație pentru producția viitorului Agila. Șeful sindicatului de la Opel încearcă să convingă General Motors să aleagă una din uzinele aflate în Europa, în detrimentul facilității de producție din Coreea de Sud, favorită pentru asamblarea noului automobil.
”Cu siguranță următoarea generație Agila nu va fi construită de Suzuki în Ungaria”, afirmă Klaus Franz, șeful sindicatului de la Opel. ”General Motors intenționează să o fabrice în Coreea de Sud. În schimb, noi vom lupta ca producția să se desfășoare în Polonia, la uzina din Gliwice”, afirmă Klaus Franz, reprezentantul sindicatului de la Opel.
Următoarea generație Agila nu va mai împărți elemente tehnice și estetice cu Suzuki Splash, ci va fi concepută integral de Opel. Colaborarea cu Suzuki a început în anul 2000, pentru ca în vara aceluiași an modelul Wagon R+ să devină Agila în Europa și să poarte emblema Opel.
În 2008 s-a lansat a doua generație, japonezii oferind citadina sub denumirea Splash.