Audi a ajuns în clasa supremă a mașinilor sport în 2008. Prima generație R8 le-a conferit germanilor accesul în liga superioară, iar cu viitoarea generație ei vor să fie cei buni dintre cei mai buni. Anul viitor va debuta noul model ce promite o serie de schimbări importante.
Elementul central al noului supercar Audi va fi structura hibridă a caroseriei pe cât de ușoară și solidă pe atât de complexă ca proces de fabricație.
Viitorul R8 va cântări cu 100 de kilograme mai puțin decât actualul model, grație combinării fibrei de carbon (CFRP) și aluminiului după o tehnologie unică. Împreună cu șasiul din aluminiu, caroseria va oferi pe lângă masa ușoară și o rigiditate torsională impresionantă care va crește cu 30%.
Spre diferență de Lamborghini Aventador – supercar cu o caroserie monococă realizată integral din fibră de carbon, noul Audi R8 va utiliza un înveliș inteligent care îmbină proprietățile materialul compozit CFRP cu cele ale aluminiului.
A doua generație a supercarului Audi va utiliza fibra de carbon la fabricația tunelului central, a secțiunii spate care acoperă motorul și montații B, în timp ce restul componentelor (capotă, aripi, pavilion, uși) vor fi din aluminiu.