Ford are planuri ambițioase cu Fiesta, însă unul din proiectele de viitor va rămâne pentru o bună bucată de vreme doar pe hârtie. Programată să apară în portofoliul actual, versiunea de performanţă Fiesta RS nu va mai ajunge în producţia de serie.
Motivul este cât se poate de clar: nu este încă momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică.
Pentru a nu fi lipsiți total de existența unei mașini urbane cu veleități sportive, Ford va apela la versiunea intermediară, poziționată sub RS.
În momentul de față, Ford se concentrează asupra versiuni sportive Fiesta ST de 180 cai putere, ce va rivaliza cu Opel Corsa GSi, Seat Ibiza Cupra și VW Polo GTI.
Ford intenţiona să continue tradiţia începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă, potrivit afirmaţiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producţia de serie.
Noua generaţie Fiesta RS era şi prima cu o distribuţie globală și urma să primească o motorizare turbo pe benzină 2.0 EcoBoost, regăsită pe viitorul Focus ST.
Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecţie, iar întreaga putere o transfera punţii faţă prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj.