Lamborghini dezvăluia în 2009 primul supercar cu tracțiune spate produs la SantAgata Bolognese. Închinat în cinstea pilotului de teste al uzinei, Valentino Balboni – ce s-a retras după 40 de ani de activitate, bolidul Gallardo LP 550-2 a sporit entuziasmul multor iubitori de mașini sportive. Fabricat în serie limitată, modelul nu a satisfăcut nicidecum cererea, lăsând un gust amar celor care și-au dorit unul din cele 250 de exemplare disponibile.
Pentru a compensa lipsa, italienii au creat Gallardo 550-2. Deși cele mai bine vândute versiuni sunt cele cu tracțiune integrală, supercarul revine la tradiționala tracțiune spate.
De această dată nu mai este vorba de coupe, ci de versiunea decapotabilă Spyder. Sportiva cu tracțiune spate este propulsată de un motor V10 de 5,2 litri capabil să asigure un demaraj în 3,9 secunde.
Lamborghini spune că noul supercar de 550 cai putere va fi limitat la câteva sute de exemplare.
Masa ușoară de aproape 1.400 de kilograme și transmisia e-gear vor ajuta la atingerea unei performanțe de 320 km/h.
Temperamentalul supercar cu pavilion retractabil va avea o masă de numai 1.400 kilograme, puțin mai ridicată decât a variantei coupe. Printre dotările de bază se vor afla frânele din carbon ceramic, tapițeria din piele, cameră video pentru marșarier, diferențial spate cu alunecare limitată.