Honda vrea o felie cât mai mare din piața europeană, iar pentru a o cuceri are nevoie de o ofertă puțin mai generoasă în materie de modele diesel. Fabricantul japonez a pregătit deja o nouă generație de motoare cu aprindere prin compresie care urmează să fie disponibile pentru început pe două automobile. Noua generație CR-V va putea fi echipată cu unitatea 1.6 i-DTEC, un propulsor agil, economic dar și dinamic.
Acest model va intra pe piață în cursul anului 2013.
Având cel mai redus nivel de emisii CO2 din clasa sa, de numai 94g/km, noul motor diesel va oferi posesorilor Honda Civic un echilibru perfect între performanță și economie de combustibil.
Noul motor va fi primul din seria celor dezvoltate de Honda pe baza tehnologiei Earth Dreams. Grație unei mase ușoare și a cuplul maxim de 300 Nm prezent la 1.500 rpm, unitatea 1.6 i-DTEC va oferi un ”mix foarte bun de performanță superioară, agilitate în manevrare și emisii scăzute de dioxid de carbon”, susține Honda.
Tehnologia va sta la baza reînnoirilor pe care Honda se pregătește să le opereze la toate motoarele existente pe vehiculele sale de pe piața europeană în următorii trei ani.