BMW promite prin noua gamă de mașini electrice să schimbe complet modul în care privim automobilul și aceasta nu numai din perspectiva propulsiei electrice. Pentru prima data se va folosi la scară largă fibra de carbon pentru caroseria unui automobil de serie mare, preocuparea pentru emisii zero începe de la procesul de producție pentru care se va folosi exclusiv energie din surse regenerabile, în timp ce o serie de servicii extinse oferă o experiență unică a condusului electric, asigurând, de exemplu, utilizarea optimă a infrastructurii de condus.
Utilizarea constantă a materialelor ultrauşoare reprezintă un factor foarte important pentru automobilele cu propulsie electrică, deoarece, pe lângă capacitatea limitată a acumulatorului, masa maşinii este un factor de limitare a autonomiei. Cu cât este mai uşor un automobil, cu atât este mai mare autonomia, pentru că este mai mică masa pe care electromotorul trebuie să pună în mişcare la accelerare. Şi în special în trafic urban, fazele de frânare şi accelerare alternează frecvent. Pe lângă autonomia mai mare, masa redusă a maşinii înseamnă un consum mai mic de putere şi o dinamică mai bună, iar acumulatorul poate fi mai mic.
Pentru a compensa plusul de masă al componentelor electrice, BMW i utilizează constant construcţii ultrauşoare şi materiale inovatoare în automobilele sale. Unul din importantele avantaje oferite de soluția BMW este un concept dezvoltat de la zero pentru propulsia electrică, nu un automobil adaptat de la un model convențional. Astfel a fost posibilă o structură completă nouă, așa-numitul concept LifeDrive, cu o caroserie din fibră de cabon (Life) și un șasiu construit din aluminiu (Drive).
Modulul Life - celula pasagerilor de la viitorul BMW i3 - este realizată în principal din plastic ranforsat cu fibră de carbon, CFRP. Pentru ca BMW i3 să părăsească linia de asamblare de la Leipzig conform programului la finalul anului 2013, fibrele ultrauşoare au fost produse încă de la sfârşitul anului 2011. Două linii de producţie, fiecare cu o capacitate anuală de 1.500 de tone, asigură furnizarea necesarului de materie primă.
Aproximativ 150 de piese - cu o treime mai puţine decât la construcţia convenţională cu panouri de oţel - alcătuiesc forma de bază a modulului Life de la BMW i3. Nu există poluare fonică de la înşurubare sau nituire, nu sar scântei de la sudură şi este folosită doar cea mai nouă tehnologie de lipire care este 100% automatizată, o altă tehnologie deţinută exclusiv de BMW. În procesul unic de lipire, componentele individuale sunt asamblate fără atingere la un spaţiu de lipire de 1,5 milimetri pentru a asigura rezistenţa optimă după operaţiunea de lipire.
Un adeziv nou dezvoltat este pregătit timp de numai 90 de secunde înainte de aplicare. O jumătate de oră mai târziu este întărit. Această reprezintă accelerarea de zece ori a procesului tradiţional de lipire. Pentru că timpul de întărire să fie redus la mai puţin de zece minute, BMW a dezvoltat un proces termic suplimentar.
Pentru învelişul exterior, vopsit şi format din mai multe piese, se foloseşte în special plastic turnat prin injecţie termoplastică, aşa cum este şi cazul construcţiei tradiţionale de automobile. În faza finală de asamblare, piesele vopsite din plastic sunt fixate prin șuruburi și prinderi speciale pentru o îmbinare perfectă.