Audi nu se lasă mai prejos când vine vorba de promisiuni. Dacă în clasa mică, britanicii de la Mini au de o bună bucată de vreme linia de modele sport JCW şi nemţii au de gând să scoată o citadină foarte ambiţioasă.
Inginerii din Ingolstadt lucrează la versiunea S1, derivatul sportiv al juniorului A1.
Aceasta va primi o versiune modificată a motorului TSI de 1,4 litri disponibil în prezent pe noua Ibiza Cupra şi viitorul Volkswagen Polo GTI. Propulsorul modelului Audi se va diferenţia în primul rând prin numărul cailor putere, peste 200, faţă de 180 cai putere cât are Cupra.
Unitatea pe benzină va fi cuplată la o transmisie semi-automată cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj, etajată diferit faţă de un automobil obişnuit, pentru a suporta schimbări mai bruşte ale treptelor de viteză. Audi îşi va echipa citadina sport cu un sistem de tracţiune integrală, unde cuplul va fi trimis în proporţie de 40% pe puntea faţă şi 60% pe puntea spate.
Modelul de performanță va încălţa jante de 19 inch şi se va individualiza prin modificările aerodinamice aduse caroseriei, dar şi trenului rulant.
Cât priveşte consumul, germanii spun că lucrează la capitolul eficienţă şi cu ajutorul injecţiei directe şi a unei mase mai uşoare a caroseriei, vor putea obţine un consum moderat. Altfel spus, inginerii au misiunea de a face motorul să consume un litru la fiecare 15 kilometri parcurşi.
Probabil că S1 va urma reţeta sportivelor notate cu „S”, adică modificările exterioare nu vor fi extreme, ci mai degrabă se vor contopi cu linia generală a maşinii.
Totuşi, pasajele roţilor vor fi proeminente, spoilerele cu prize de aer generoase şi difuzor, eleron, eşapament cromat şi tehnologie LED pentru secţiunea spate a maşinii.