Audi continuă seria lansărilor cu modelul sportiv care a sucit mințile fanilor mărcii germane. R8 se bucură acum de o nouă declinare, ce aduce mai aproape o versiune cu 4 inele de greii clasei supersport. Versiunea R8 GT vine să spulbere nume cu renume.
Este un model echipat cu un motor V10 de 560 de cai putere. Vor fi produse doar 333 de unități la un preț de peste 200.000 de euro bucata.
GT R8 vine cu mai multe modificări în comparaţie cu 5.2 FSI, masa mașinii mai ușoară cu aproximativ 100 kg. Audi a reuşit să reducă această povară prin schimbarea anumitor secțiuni din oțel cu fibră de carbon. Greutatea modelului este de aproximativ 1.600 kg.
Audi GT R8 respectă tradiția începută acum mai bine de două decenii și jumătate, când era Quattro a redefinit noțiunea de manevrabilitate. Noua sportivă menține așadar un sistem de tracţiune integrală cu gestiune electronică și comutare automată.
Spre deosebire de ceea ce se întâmplă cu alte modele sportive exclusiviste, Audi nu a renunţat la elemente primordiale pentru confortul pasagerilor cum ar fi aerul condiționat, geamurile electrice, sau sistem audio premium (Bang & Olufsen de 465 W). Acest R8 este echipată standard cu faruri LED pentru toate funcţiile, pe R8 V10 FSI de 520 CP fiind întâlnit doar pe lista de opționale.
Mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde și poate ajunge până la o viteză maximă de 320 km/h.
Versiunea de vârf GT este disponibilă doar cu o transmisie automată ("R-Tronic"), cu mai multe programe printre care și o funcţie Launch Control care permite un demaraj foarte rapid.
Aceasta mai este dotată cu o suspensie care permite modificarea manuală a gărzii la sol cu 10 mm, frâne ceramice standard (cu etriere roşii), jante din aluminiu forjat de 19 inch.