Opel a dat lovitura pe piața europeană a mașinilor electrice. Ampera, hibridul electric cu autonomie extinsă, se laudă cu un număr tot mai mare de clienți cu flote auto. Numărul de clienţi europeni cu flote auto ce aleg Opel Ampera a depăşit dublul valorii iniţiale într-un interval de şase luni, de la aproximativ 700 în martie, la 2.000 în octombrie. Aceasta reprezintă o creştere de peste 180%. În Germania, numărul clienţilor de flote auto care aleg Ampera a înregistrat o creştere impresionantă, de peste 50%, iar în Olanda a crescut şi mai mult, cu 200%.
„Modelul Ampera nu este doar cel mai bine vândut autoturism electric din Europa. Acum avem dovada că atrage un număr din ce în ce mai mare de clienţi care deţin flote auto”, a declarat Alfred Rieck, Vicepreşedinte Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare Opel.
„Suntem convinşi că această tendinţă va continua datorită faptului că deţinătorii de flote auto înţeleg că modelul Ampera este printre foarte puţinele autovehicule electrice cu adevărat adecvate pentru utilizare zilnică. În plus, are costuri de utilizare semnificativ mai mici faţă de autovehiculele echivalente cu motor cu ardere internă.”
Spre deosebire de multe dintre modelele concurente, Ampera este un autovehicul cu autonomie extinsă. Acesta este un element extrem de important pentru clienţii de flote auto.
La începutul lunii noiembrie, modelul Ampera a primit titlul de Maşina Ecologică a Anului în Marea Britanie, acordat de factori de decizie din domeniul flotelor auto, în cadrul prestigioasei ceremonii de decernare a premiilor 2012 ale Asociaţiei operatorilor de flote auto (ACFO). Acesta este cel mai recent premiu dintr-un lung şir de peste 50 de distincţii conferite modelului inovator Ampera, printre care se numără şi titlul de Maşina Anului 2012 în Europa.
Motorul electric de 150 cp montat pe modelul Ampera este alimentat de o baterie litiu-ion de 16 kWh. În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de drum, autovehiculul poate parcurge distanţe cuprinse între 40 şi 80 km fără a produce emisii poluante, funcţionând numai pe baza energiei furnizate de baterie.
În modul de autonomie extinsă, care este activat atunci când bateria a atins nivelul de încărcare minim, unitatea electrică de propulsie este alimentată cu energie de un generator acţionat de motorul pe benzină cu capacitate de 1,4 litri, care dezvoltă o putere de 86 cp.
Modul autonomie extinsă face posibilă parcurgerea unei distanţe totale de peste 500 de kilometri fără a fi necesară alimentarea cu carburant.