BMW i-a fascinat pe amatorii de mașini sportive din întreaga lume cu portocala mecanică M3 GTS. Pentru că era limitată doar la două locuri, germanii s-au gândit de această dată să ofere și o versiune de înaltă performanță într-o formulă la fel de interesantă, dar de această dată dedicată familiștilor. Se numește M3 CRT și doar cei foarte norocoși vor putea prinde una.
Asta pentru că doar 67 de exemplare vor fi produse.
CRT vine de la Carbon Racing Technology și reprezintă o premieră mondială pentru industria auto: un nou proces de fabricaţie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibră de Carbon (CFRP). Astfel se obţine un raport între masă şi putere de 3,5 kilograme per cal-putere. Un motor V8, cu obişnuitele caracteristici M la turaţii ridicate şi o putere maximă de 331 kW/450 CP, accelerează BMW M3 CRT de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde. Gestiunea electronică a motorului de la BMW M3 CRT limitează viteza maximă la 290 km/h.
CRT este cel de-al doilea model M3 superperformant şi derivat într-o serie limitată care este destinat circuitelor, dar care poate fi folosit şi pe drumurile publice. Caracterul exclusivist al acestui sedan este accentuat prin componentele cu design ultra-uşor, fabricate în urma unui proces de producţie inovator. Capota BMW M3 CRT şi scaunele "scoică" pentru pilot şi pasagerul din dreapta sunt realizate din fibră de carbon.
Reducerea de greutate faţă de capota din aluminiu a versiunii standard BMW M3 Sedan este de aproximativ 50%. CFRP este utilizat şi pentru fabricarea eleronului spate de la BMW M3 CRT, dar şi a unui element de direcţionare a aerului, integrat în bara frontală.
Construcţia ultra-uşoară a versiunii BMW M3 CRT este completată de sistemul de evacuare prin utilizarea unui amortizor de zgomot din titan, extrem de uşor. CRT beneficiază de două scaune spate individuale, unice pentru acest model. În echipare standard, BMW M3 CRT vine cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, sistemul de navigaţie Professional, sistemul audio BMW Individual High End, oglinzi laterale uşoare, sistemul de alarmă şi Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) cu senzori în faţă şi în spate.
Experienţa din competiţii îşi face şi ea simţită prezenţa în tehnologia şasiului de la BMW M3 CRT. Construcţia suspensiilor la BMW M3 Sedan a fost îmbunătăţită de un cadru inferior rigid la puntea spate. Frânele performante cu etriere fixe cu şase pistoane sunt construite de asemenea din materiale ultra-uşoare.