General Motors testează un proces de formare la cald şi un tratament brevetat pentru mărirea rezistenţei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premieră în industria auto ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventă a acesteia ca alternativă la oţel şi aluminiu.
GM doreşte să extindă utilizarea pieselor cu masă redusă pentru autovehiculele din întreaga lume şi va urmări oportunităţile de brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul îl constituie facilitarea utilizării acestui proces de către furnizori, pentru a rezulta o cantitate semnificativă de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea substanţială a masei autovehiculelor.
Alături de motoarele convenţionale şi sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cântăreşte cu 33% mai puţin decât aluminiul, cu 60% mai puţin decât titanul şi cu 75% mai puţin decât oţelul, îi va ajuta pe clienţi să economisească bani în momentul alimentării autovehiculului cu carburant.
Până în prezent, producătorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile şi inoxidabile, cu ajutorul metodelor tradiţionale de formare. În cadrul procesului patentat de GM, căldura la care este supusă foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permiţând modelarea precisă a materialului în forme rigide, precise.
Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de lovituri efectuate de roboţi industriali şi la impacturi de 250 kg, fără a suferi defecţiuni.
Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producător care utilizează foaia din magneziu formată la cald pentru structuri, preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventă a foii de magneziu, împreună cu materiale şi optimizări de procese suplimentare, obiectivul reprezentându-l reducerea costurilor.
„Utilizarea inovatoare a magneziului ilustrează doar o situaţie în care GM implementează tehnologii inovatoare care vor constitui un avantaj pentru clienţii noştri din întreaga lume,” a declarat Jon Lauckner, director tehnic al GM şi vice-preşedinte al diviziei Cercetare & Dezvoltare Globală. „Utilizarea materialelor cu rezistenţă ridicată şi greutate redusă, precum magneziul şi aluminiul, reprezintă una dintre cele mai eficiente modalităţi de a reduce consumul de carburant şi de a creşte performanţele de conducere.”