Nissan își propune să revină peste câțiva ani în segmentul compactelor hatchback cu promisiunea de a nu repeta greșelile din trecut. După o despărțire prematură de Almera, cauzată de un impact redus și rezultate comerciale dezamăgitoare, japonezii lucrează la un succesor care să se ridice la nivelul mașinilor europene. Rivalul pregătit de Nissan va încerca să surprindă prin numeroase aspecte, inclusiv cel al prețului.
Dezvoltarea compactei japoneze a fost confirmată de Nissan, companie care mai spune că se lucrează la o mașină complet nouă.
Motivația care animă acest nou proiect este creșterea cotei globale dar și a prezenței Nissan pe un număr tot mai mare de piețe. O compactă cu prețuri rezonabile și calitate înaltă este exact ceea ce își propune să facă marca japoneză.
Nissan vrea să fie prezent pe 90% din piețele lumii și să își flexibilizeze cota globală care acum este de 3%. Brandul nipon activează în momentul de față pe 84% din numărul piețelor auto la nivel mondial.
Decizia de a merge pe un segment convențional arată o schimbare cu 180 de grade a strategiei de viitor pentru Nissan, care până acum părea interesată să activeze intens în special pe sectoarele de nișă ale industriei auto.
Modelul pe care Nissan îl pregătește pentru lupta cu regele clasei compacte VW Golf are nevoie de un sistem de elemente care să îi asigure un debut facil. Un model competitiv ca preț, care să inspire încredere și plăcere este idealul spre care tinde și Nissan.