Mercedes a fost primul producător european care a lansat un SUV. Apariția lui ML în 1997 a generat ulterior o adevărată modă printre creatorii de automobile, modelul fiind întruchiparea mașinii moderne și luxoase, puternice, pretabilă pe orice tip de teren. Astăzi, la 14 ani distanță de la acel moment, își face simțită prezența cea de a treia generație.
Noul Mercedes ML va debuta spre finele acestui an și va avea pentru început trei versiuni: benzină de 306 cai putere și diesel de 204 și 258 de cai putere.
Toate dispun de o cutie automată cu 7 viteze (7G-TRONIC PLUS), şi tracțiune integrală 4MATIC. Unitățile se caracterizează prin reducerea semnificativă a consumului, eficiența fiind dată de tehnologia de injecție, recalibrarea motoarelor dar și de masa redusă a mașinii. Versiunea diesel de 204 CP consumă 6.0 litri /100 km), față de 8,4 litri la vechiul model, iar unitatea de 258 CP, consumă mult mai puţin decât echivalentul 6,8 litri comparativ cu modelul anterior care necesita 8,9 litri/100 km.
Opţional, ML poate fi echipat cu un rezervor de carburant de 93 litri, care asigură și o autonomie mai mare. Producătorul echipează toate modelele cu pachetul tehnologic BlueEFFICIENCY, sistem stop-start, suspensii de pernă de aer. Unele pot fi comandate cu servodirecţie electrică, bare active anti-ruliu şi pneuri cu rezistenţă redusă la rulare. Coeficientul de aerodinamicitate (Cd) este de 0,32, mai bun decât modelul precedent (0,34), dar și decât al rivalilor X5 BMW şi Porsche Cayenne.
Mercedes-Benz a modificat şasiul şi a redus masa mașinii şi a îmbunătăţit izolarea fonică a cabinei.
Modelul de mijloc din oferta de SUV-uri cu emblema Mercedes-Benz poate avea opţional un pachet numit "ON & OFFROAD", care reprezintă şase programe de funcţii diferite: unul automat, două pentru off-road, şi trei de drum - "Iarna", "Sport "şi" Trailer "- şoferul poate selecta setarea dorită folosind un buton situat pe consolă.
Noul ML are în dotare 9 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii şoferului. Cel frontal are două etape de deschidere, iar cel pentru pasageri este dezactivat automat în cazul în care senzorii detectează pe scaun un copil.
Pe parte de design noul ML își păstrează robustețea, dar apelează la mai mult rafinament. Elementele proaspete ce definesc personalitatea celei de a treia generații sunt orientate spre un aspect luxos fără a neglija trăsăturile specifice unui Mercedes.