Mercedes pătrunde din acest an pe un nou segement de piață al mașinilor comerciale. Modelul Citan este cel care va aduce marca germană în rivalitate directă cu Volkswagen Caddy, Peugeot Boxer sau Fiat Doblo. Se autodefinește ca un autovehiculul eficient pentru livrarea mărfurilor în mediul urban, cu performanţe uimitoare şi un consum foarte mic.
Noul Citan ”combină confortul din habitaclu cu beneficiul diminuării emisiilor de dioxid de carbon, oferind performanţe notabile la costuri minime, ca nici un alt autovehicul existent pe piaţă”, afirmă cei de la Mercedes.
Consumul modelului Citan cu BlueEFFICIENCY este de 4,3 litri/100 km – nici un alt vehicul urban de livrare cu combustie internă nu consumă mai puţin carburant sau nu produce mai puţine emisii. Interiorul de până la 3,8 m³ şi sarcina maximă de 800 kg sunt şi ele remarcabile.
Calitatea, dinamica modului de conducere, siguranţa impresionantă, caracterul economic, mobilitatea şi supleţea transformă Mercedes Citan într-un reper printre autovehiculele de livrare în mediul urban.
În ciuda dimensiunilor sale compacte, noul Citan are o capacitate impresionantă. Compartimentul pentru încărcătură măsoară 1.36 m, 1.75 m sau 2.13 m lungime (Citan Compact, Lung, Extra Lung).
Volumul de încărcare atinge 2.4 m³, 3.1 m³ sau 3,8 m³.
În funcţie de varianta de lungime şi greutate, sarcina utilă este de aproximativ 500 kg (Citan Compact), 650 kg (Lung) sau 800 kg (Lung îmbunătăţit, Lung Extra).
Compartimentul de încărcare spaţios poate fi accesat din lateral prin una sau două uşi glisante. Uşile asimetrice din spate pot fi deschise la 90 de grade sau la 180 grade pentru a facilita încărcarea.
În versiunea standard, zona inferioară a uşilor este lambrisată şi ferestrele sunt disponibile opţional.
Cu noul Citan şi cu modelele consacrate Vito, Sprinter şi Vario, Mercedes oferă o gamă completă: de la autovehiculul de livrare în mediul urban până la autovehiculul de mare capacitate şi de la autovehiculul de 1,8 tone la cel cu 7,5 tone masă maximă admisă.
Noul Mercedes Citan poate fi personalizat după cerinţele variate ale clienţilor săi.