Audi vrea să devină un jucător important pe piața mașinilor premium hibride. În următorii 5-6 ani, marca germană plănuiește lansarea mai multor vehicule cu propulsie benzină-electric, printre care și o versiune dedicată noului A3. Acesta se va inspira din conceptul A3 e-tron și se va lăuda cu performanțe dinamice și de consum interesante.
Sub capotă se va afla un motor pe benzină TSI de 211 cai putere și un motor electric de 27 de cai putere.
Deoarece bateriile acumulatoare cu o capacitate de 12 kWh se află în portbagaj, spațiul de stocare al acestuia scade cu 30 de litri față de cel al modelului obișnuit A3.
Puterea combinată motoarelor se ridică la 238 CP. Dacă cele două agregate funcţionează împreună, A3 Audi e-tron poate accelera de 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 231 km/h.
Potrivit celor de la Audi, cu bateria încărcată complet, A3 e-tron poate călători până la 54 de kilometri fără ca motorul pe benzină să fie nevoit să funcționeze. Bateria este reîncărcată prin conectarea la reţea, dar și în fazele de decelerare.
Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj (S tronic) va oferi posibilitatea de a schimba treptele atât automat cât și manual cu ajutorul unui selector aflat în spatele volanului.
Hibridul A3 va măsura 4,44 m lungime, 1,84 m lăţime şi 1,39 m înălţime. Ampatamentul de 2,63 m este mai generos decât la actual A3, dar mai mic decât la versiunea curentă A4 Sedan.