BMW Group a înregistrat vânzări-record pentru primele şase luni ale anului, cu un total de 900.539 de automobile livrate la nivel mondial, o creştere de 8,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 833.391). De asemenea, compania a avut a doua cea mai bună performanţă a vânzărilor din istorie, pentru o singură lună, cu 172.516 maşini ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate în iunie (2011: 165.868/ +4,0%).
BMW Group a înregistrat evoluţii pozitive pe toate continentele în luna analizată. În Europa, vânzările au crescut cu 1,5%, la 92.686 automobile (2011: 91.356). În acest an, vânzările BMW Group au rămas la nivelul anului anterior, prin cele 437.066 de maşini livrate clienţilor din Europa (2011: 437.399/ -0,1%). BMW Seria 3 Touring, care deţine două treimi din înmatriculările gamei BMW Seria 3 pe piaţa internă din Germania, este de aşteptat să aducă un impuls nou pe pieţele europene după lansarea din septembrie.
În Asia, BMW Group a livrat 237.875 de maşini în primele şase luni din 2012 şi a înregistrat o creştere de 25,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011 (anul trecut: 189.254). În luna iunie, 38.352 automobile au fost livrate (2011: 34.836/ +10,1%). În prima jumătate a anului, numeroase pieţe din Asia au avut parte de creşteri exprimate cu două cifre, inclusiv pieţe mici precum Indonezia (1.061/ +48,0%), dar şi pieţe mari precum Japonia (27.698/ +27,4%) şi China.
America a înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor în luna iunie, cu un total de 35.116 automobile livrate (2011: 34.414/ +2,0%). În primele şase luni, 194.620 maşini au fost livrate clienţilor din America, ceea ce a însemnat un uşor salt, de +8,8%, faţă de anul trecut (178.901).În SUA 27.720 de automobile au fost înmatriculate în luna ce a închis primul semestru, o creştere de +3,2% faţă de aceeaşi lună a anului anterior (2011: 26.865).
În România, BMW Group a înregistrat cea mai bună jumătate de an de după 2008. Până în iunie 2012 au fost livrate în total 960 de modele BMW (2011:800/ +20,1%) şi 75 MINI (2011:65/ +15,4%).
Cea mai importantă creştere a fost obţinută de BMW X3 care urcă pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele ale mărcii în acest an (160 unităţi, +77,8%). Pe poziţia a doua sunt BMW X1 (156 unităţi) şi BMW Seria 5 (154 unităţi). În total, 2 din 3 clienţi au optat pentru modele din gama BMW X, în timp ce peste 90% au ales un diesel.
MINIhatchback şi MINI Countryman sunt cele mai populare modele ale mărcii britanice. În timp ce în ceea ce priveşte motorizarea, opţiunile înclină către propulsorul de top benzină – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP.
“Ne-am întărit poziţia pe piaţa din România. Ne construim creşterea pe o gamă tot mai largă de modele: gama BMW X şi BMW Seria 5. După primirea excelentă în presă la lansare, aşteptăm rezultate excelente şi pentru BMW Seria 1 şi BMW Seria 3. În acelaşi timp ne întărim reţeaua cu noi parteneri”, a explicat Marco Schulz, director general BMW Group România.