Volkswagen vrea să atragă publicul tânăr spre mașinile mici și rapide. Emblema GTI este suficientă pentru a garanta subcompactei Polo energia de care dă dovadă un vehicul sport. Cu dimensiuni compacte, agilă și cu o ținută sportivă, Polo GTI poate mulțumi acel segment de clienți cu o înclinație specială pentru condusul sportiv.
Ultima generație stă sub semnul performanței, iar aspectul și dotările sunt alte capitole la care sportiva de clasă B punctează foarte bine.
Optimizările aduse la nivelul motorului dar și masa mai redusă a noului Polo GTI au condus implicit la o scădere drastică a consumului cu 25%. Astfel modelul sportiv folosește în medie 6.0 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. Unitatea care animă torpila de buzunar germană dezvoltă 180 de cai putere, disponibili în plaja 2.000 – 4.500 rpm, și un cuplu maxim de 250 Nm.
Noul Polo GTI nu este doar mai economică, ci și mai rapidă. Cu o cilindree mai mică, de 1.4 litri, motorul cu o configurație turbo și injecție directă este capabil să trimită mașina de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Viteza maximă ajunge la 229 km/h.
Partea de transmisie este completată de o cutie automată cu 7 trepte iar un diferențial XDS ajută la creșterea manevrabilității în viraje.
Sub aspect estetic Polo este caracterizat de aceleași diferențe față de modelul de bază, pe care le întâlnim la Golf și Golf GTI. Jantele de 17 inch, etriere roșii, scaunele sportive, garda la sol coborâtă cu 15 mm sunt câteva elemente ce personalizează ultima generație GTI.
Sunt disponibile ca de obicei două versiuni, hatchback în 3 și 5 uși.