Land Rover pregătește din timp lansarea unei generații complet noi de vehicule off-road. Viitorul Defender, decanul de vârstă al gamei este prefigurat de două concepte DC100 şi DC100 Sport. Din punct de vedere estetic conceptele nu mai au nimic în comun cu actualul Defender, însă păstrează robustețea și stilul spartan cu care ne-a obișnuit Land Rover.
Producătorul susține că acest prototip nu deține nici un sistem al versiunii actuale, dar "înseamnă începutul unui drum de patru ani pentru a proiecta noul Defender."
Viitorul Defender va fi tot un automobil 4x4 cu garda, la sol ridicată, capabil să ruleze fără probleme în teren accidentat. DC100 are o suspensie pe aer care permite modificarea gardei la sol cu până la 32 inci.
De cealaltă parte DC 100 Sport vine cu un nou tip de suspensie cu duritate variabilă denumit "MagneRide”.
Cele două prototipuri au motoare de 2.0 litri pe benzină și diesel, asociate cu o cutie de viteze automată cu opt trepte dezvoltată de către specialistul ZF.
Land Rover afirmă că ambele platforme sunt concepute pentru a adopta sistemele de propulsie plug-in sau/și hibride.
DC100 şi DC100 Sport dispun de un lanţ cinematic care decuplează puntea spate pentru a reduce consumul în cazul în care nu este necesară tracțiunea integrală. Tehnologia oferită de Land Rover include și sistemul "Terrain Response", care adaptează funcţionarea motorului, suspensia, transmisia, sistemul de control al stabilităţii în mod automat.
Aceste prototipuri au și alt dispozitiv inteligent numit "Wade Help", care calculează adâncimea apei atunci când mașina intră pe terenuri mlăștinoase. Senzori în bara de protecţie faţă şi oglinzi exterioare măsura adâncimea. Informaţiile sunt afişate pe consola centrală prin intermediul unui ecran tactil.